اطلاعات جدید درباره قاتل شینزو آبه؛ مادر متهم عضو «کلیسای اتحاد» است

این کلیسا حدود ۱۰ میلیون نفر عضو در سراسر جهان و ۶۰۰ هزار عضو در ژاپن دارد

رئیس بخش ژاپن «کلیسای اتحاد» اعلام کرد که مادر متهم به قتل شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن، عضو این کلیسا است.

به گزارش رویترز، پس از بازداشت تتسویا یاماگامی ۴۱ ساله به اتهام قتل نخست‌وزیر سابق ژاپن، جست‌وجو برای انگیزه‌های این فرد آغاز شد. برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که یاماگامی معتقد بوده است که شینزو آبه در تبلیغ یک گروه مذهبی که مادرش کمک زیادی به آن کرده، نقش داشته است.

روزنامه یومیوری و سایر رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که این جوان بیکار، به پلیس گفته است که مادرش به دلیل کمک‌های مالی به این گروه مذهبی، ورشکست شده است.

پس از این گفته‌ها، تومیهیرو تاناکا، رئیس بخش ژاپن «کلیسای اتحاد» (فدراسیون خانوادگی برای صلح و اتحاد جهانی)، به خبرنگاران گفت که مادر یاماگامی یکی از اعضای این کلیسا است.

تاناکا گفت که نه شینزو آبه و نه مردی که به او تیراندازی کرده است، عضو کلیسا نبوده‌اند، اما از اظهارنظر در مورد کمک‌های انجام‌شده به این موسسه خودداری کرد.

«کلیسای اتحاد» سال ۱۹۵۴ در کره جنوبی از سوی سان میونگ مون، مسیحی ضدکمونیست تاسیس شد. این کلیسا در کره جنوبی، ژاپن، و ایالات متحده شعبه دارد. سان میونگ مون همچنین بنیانگذار یک امپراتوری تجاری، و موسس روزنامه محافظه‌کار «واشنگتن‌تایمز» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مون که به زبان ژاپنی نیز صحبت می‌کرد، در اواخر دهه ۱۹۶۰ یک گروه ضدکمونیستی در ژاپن به نام «فدراسیون بین‌المللی برای پیروزی بر کمونیسم» راه‌اندازی کرد و با سیاستمداران ژاپنی ارتباط گرفت. این فدراسیون در وب‌سایت خود اعلام کرده است که نوبوسوکه کیشی، پدربزرگ مادری شینزو آبه و از نخست‌وزیران سابق ژاپن، در ضیافتی که سوی مون میزبان آن بود، به عنوان رئیس افتخاری شرکت داشت.

مون در سال ۲۰۱۲ درگذشت، اما «کلیسای اتحاد» همچنان فعال است و بنا به گزارش‌های آن، حدود ۱۰ میلیون نفر عضو در سراسر جهان و ۶۰۰ هزار عضو در ژاپن دارد.

بر اساس آنچه در وبسایت این کلیسا آمده است، شینزو آبه که به دیدگاه‌های محافظه‌کارانه‌اش شهرت داشت، سپتامبر گذشته در مراسمی که از سوی یک سازمان وابسته به این کلیسا برگزار شد، حضور یافت و در ستایش فعالیت‌های صلح‌آمیز در شبه‌جزیره کره سخنرانی کرد.

تومیهیرو تاناکا گفت که آبه پیام‌هایی به رویدادهایی که کلیسا برگزار می‌کند، ارسال کرده و از جنبش صلح جهانی حمایت کرده است.

منتقدان «کلیسای اتحاد» معتقدند که این نهاد مانند یک فرقه عمل می‌کند و فعالیت‌های مالی مبهمی دارد. با این حال، مدیران این کلیسا چنین دیدگاه‌هایی را رد می‌کنند و فعالیت خود را «جنبش مذهبی مشروع» می‌نامند.

پیش از این، پلیس تایید کرده بود که متهم به قتل شینزو آبه گفته است که به یک سازمان خاص کینه داشته است، اما نامی از آن برده نشده بود.

به گفته رئیس بخش ژاپن «کلیسای اتحاد»، مادر یاماگامی نخستین بار در اواخر دهه نود میلادی، به کلیسا پیوست، اما بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ از حضور در کلیسا منصرف شد. او گفت که حدود دو تا سه سال پیش مجددا ارتباط این زن با اعضای کلیسا برقرار شده و در چند ماه گذشته تقریبا ماهی یک بار در مراسم آن شرکت کرده است.

این عضو کلیسای اتحاد افزود که آن‌ها به تازگی و پس از صحبت با نزدیکان این زن، از مشکلات مالی او مطلع شده‌اند و نمی‌دانند چه چیزی باعث این مشکلات شده است.

بیشتر از جهان