درمان پرواززدگی ملکه فاش شد

آبنبات‌ جو با استفاده از نیشکر و آب جو، کرم تارتار و آب درست می‌شود و می‌توان آنلاین به قیمت ناچیز ۴.۹۹ پوند خرید

ملکه بریتانیا برای متمرکز ماندن در سفرهای طولانی سلاحی مخفی داردــ AFP

وظایف سلطنتی ملکه الیزابت دوم باعث شده است که او در طول ۷۰ سال سلطنت و همچنین چندین سال قبل از تاج‌گذاری، به سراسر جهان سفر کند.

اکنون، نکته‌های محرمانه ملکه برای غلبه بر آثار پرواززدگی (جت‌‌لگ) هنگام پروازهای طولانی یا مکرر فاش شده است.

منبعی آگاه در مستند اخیر شبکه ۵، «اسرار پرواز سلطنتی»، گفت علیاحضرت وقتی بحث تمرکز در سفرهای طولانی در میان باشد، سلاحی مخفی دارند: آبنبات‌ جو.

امیلی اندروز، خبرنگار سلطنتی، در این مستند گفت: «[ملکه] می‌گوید که به نظر او، آبنبات‌های جو ظاهرا به پرواززدگی کمک می‌کند، که نکته‌ جالبی ا‌ست‌ــ من قبلا نشنیده بودم.»

آبنبات‌ جو با استفاده از نیشکر و آب جو، کرم تارتار و آب درست می‌شود و می‌توان آنلاین به قیمت ناچیز ۴.۹۹ پوند خرید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، دکتر نیک نایت، پزشک عمومی، به روزنامه تلگراف گفت: «ملکه با خوردن آبنبات‌ جو، در اصل از مسیرهای سوخت‌و‌ساز قند بدنش استفاده می‌کند تا به تنظیم ساعت بدنش کمک کند.»

این مستند، خانواده سلطنتی بریتانیا «پرسفرترین خانواده سلطنتی تاریخ» توصیف می‌‌شوند‌ــ یکی از کارشناسان این برنامه می‌گوید ملکه ۴۲ بار به سراسر جهان سفر کرده است.

ادوارد هشتم، عموی ملکه، اولین پادشاهی بود که در دوران کوتاه سلطنت ۱۱ ماهه‌اش در سال ۱۹۳۶، به هواپیمای سلطنتی دسترسی داشت.

دیدارهای رسمی دولتی باعث شده است ملکه الیزابت دوم به آمریکا، ژاپن، چین، استرالیا و نیوزیلند و دیگر کشورها سفر کند.

به گفته گراهام لوری، خلبان سلطنتی سابق، ملکه در پروازهای رسمی‌اش شیرینی‌های فری بنتوس‌ را نیز دوست داردــ شیرینی محبوب بریتانیایی‌ها که در قوطی فلزی عرضه می‌شود و با آن روکش ترد پفکی شناخته‌شده و نمادین است.

لوری در این مستند گفت: «من فکر می‌کنم این تفاوتی جالب نسبت به همه آن غذاهای تجملی پروازهای درجه یک است!»

پزشکان نیز یکی دیگر از راهکارهای ملکه برای جلوگیری از پرواززدگی را تایید می‌کنند: آبرسانی کافی به بدن در پروازهای طولانی.

دیکی آربیتر، سخنگوی پیشین سلطنتی، می‌گوید: «تنها چیزی که ملکه هر کجا باشد‌ درخواست می‌کند آب معدنی ملورن (Malvern) است.»

«او آب ملورن را دوست دارد، طراوت‌بخش است و معمولا مقدار زیادی از آن را همراه می‌برند.»

بدیهی است که کم‌آبی بدن از آثار پرواز است: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نشستن در کابین هواپیما در پروازی ۱۰ ساعته می‌تواند به از دست دادن ۱.۵ تا ۲ لیتر آب بدن منجر شود.

انجمن پزشکی هوافضا توصیه می‌کند هنگام پرواز، در هر ساعت حدود ۲۵۰ میلی‌ لیتر آب بنوشید.

در این مستند، همچنین دیو رایت، مهماندار، حضور دارد که قسمت آشپزخانه هواپیمای جت سلطنتی را نشان می‌دهد و فاش می‌کند که شاهزاده چارلز اصرار دارد سرآشپز خودش غذاهای ارگانیک آماده کند.

کارکنان سابق گفتند که ملکه در پروازهایش دوست دارد پیش‌غذا شراب دوبونه (Dubonnet) بنوشد، در حالی که سایر خبرنگاران شایعه کرده‌اند که شاهزاده چارلز همراه خود یک مارتینی خنک به هواپیما می‌آورد.

در همین حال، در این برنامه‌ای ادعا می‌شود که کیت میدلتون، دوشس کمبریج، در مدت پروازهای سلطنتی، تمام لباس‌هایش را روی صندلی‌های هواپیما پهن می‌کند.

باب شیلدز، ناوبر سابق پرواز، گفت: «بعضی از آن‌ها دمپایی‌های خودشان را می‌آوردند.» و یکی دیگر از کارکنان گفت که خدمه باید به سگ‌های سلطنتی نیز رسیدگی کنند.

فرد دیگری نیز گفت شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری وقتی کم‌سن‌‌و‌سال بودند «به همه‌جای هواپیما سرک می‌کشیدند»، «می‌دانستند شیرینی‌ها کجا نگهداری می‌شوند» و «با جیب‌های قلنبه آن‌جا را ترک می‌کردند».

© The Independent

بیشتر از سفر