منصوبان خامنه‌ای از تریبون‌های نماز جمعه بر افزایش برخورد با زنان «بی‌حجاب» تاکید کردند

امام جمعه تهران بی‌حجابی زنان را «عروسک‌بازی» خواند

احمد خاتمی، در نماز جمعه تهران، زنان بی‌حجاب را «زن و بچه دزدها» نامید، احمد علم‌الهدی ضمن تشکر از دادستانی مشهد برای منع ارائه خدمات به زنان بدحجاب، بر برخورد با زنان «بی‌حجاب» تاکید کرد و امام جمعه یاسوج گفت که بی‌حجابی و بدحجابی جرم است و زن‌های بد پوشش همه را تحریک می‌کنند.

در حالی که بحران اقتصادی به‌ویژه موج روز‌افزون گرانی‌ها زندگی و تامین معیشت روزانه را بر بخش گسترده‌ای از مردم ایران بیش از پیش سخت کرده است، منصوبان علی خامنه‌ای که زیرنظر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و به عنوان «امام جمعه» فعالیت می‌کنند، همگی بخشی از خطبه‌های این جمعه خود را به حمله به زنان و حمایت از افزایش برخورد با زنان به دلیل رعایت نکردن حجاب اختصاص دادند.

این درحالی است که در چند هفته اخیر، گشت‌ ارشادها به تعداد بسیار در خیابان‌ها و میدان شهرها مستقر شده‌ و بازداشت گسترده زنان را آغاز کرده‌اند. هم‌زمان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز اقدام‌های گسترده‌ای را برای برخورد شدید و افزایش محدودیت برای زنان به اجرا گذاشته است.

امام جمعه تهران: بسیاری از بی‌حجاب‌ها، زن‌ها و بچه‌های دزدان‌اند

احمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ با بیان اینکه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، رعایت نشدن حجاب را معصیت می‌داند، تاکید کرد: «اصرار ما بر حکم الهی حجاب به منزله نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست. عده‌ای می‌گویند چرا به چهار تار موی زن که بیرون است گیر می‌دهید اما به دزدی‌ها و اختلاس‌ها گیر نمی‌دهید. من و سایر خطبای جمعه بر برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی تاکید داشتیم و قطعا دزدی کردن و اختلاس گناه است؛ اما بی‌حجابی هم گناه است. اتفاقا بسیاری از بی‌حجاب‌ها، زن‌ها و بچه‌های همان دزدان‌اند.»

امام جمعه تهران بی‌حجابی زنان را «عروسک‌بازی» خواند و گفت: «مقام زن این نیست که بزک کند و با سَر باز به خیابان بیاید، این مقام زن نیست، بلکه عروسک‌بازی است.»

خاتمی در ادامه، به بحث قانونی بودن الزام حجاب پرداخت و افزود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴ «مصوبه خوبی» در زمینه حجاب داشت که بیش از ۳۰۰ ماده دارد و برای ۳۲ دستگاه تکلیف تعیین کرده و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی، نیز اخیرا آن را ابلاغ کرده است. او در واکنش به اعتراض‌های گسترده در سطح شهرها و فضای مجازی به حجاب اجباری، گفت: «حجاب قانون است و قانون را اجبار نامیدن مغلطه به شمار می‌رود. در همه جای دنیا به قانون احترام می‌گذارند. با پسوند اجبار نباید حجاب را خراب کرد؛ نفس واژه حجاب اجباری غلط و برای تخریب حجاب است. قانون به عنوان یک حکم شرعی باید رعایت شود.»

احمد خاتمی سه گروه گناهکار در بی‌حجابی را چنین برشمرد: «اول کسانی که بی‌حجابی می‌کنند؛ در هر کجای کشور بی‌حجابی به منزله ضربه زدن به امنیت روانی جامعه است، دوم افرادی که بستر این گناه را فراهم می‌کنند و سوم، آن‌هایی که بی‌حجابی را تشویق می‌کنند.

علم‌الهدی: باحجاب کردن افراد به کار فرهنگی نیاز دارد اما با بی‌حجابی برخورد شود

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، نیز گفت که نظام و کشور باید «در یک فضای کربلایی» حفظ شود: «تجاهر به فسق و گناه با فضای کربلایی نظام جور درنمی‌آید. نمی‌شود با تظاهر به گناه در این فضای کشور و نظام زندگی کنند. امروز بی‌حجابی تظاهر به گناه است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علم‌الهدی بر لزوم برخورد با بی‌حجابی تاکید کرد و افزود: «در بحث حجاب باید برخورد فرهنگی شود. هیچ‌کس نمی‌گوید با زور و تحمیل باید افراد باحجاب شوند، اما بحث ما در بی‌حجابی است و جلو تجاهر علنی به گناه باید گرفته شود.»

امام جمعه مشهد از معاون دادستان مشهد به دلیل ممنوع کردن ارائه خدمات در ادارات، بانک‌ها و مترو مشهد به زنانی که حجاب اسلامی را رعایت نکنند، تقدیر کرد و گفت: «این قاضی غیور حکمی را صادر کرد و مراکز عمومی، مسئولان استان و مدیریت شهری هم به این حکم عمل خواهند کرد تا جلو تجاهر به گناه را بگیرند.»

امام جمعه یاسوج: زن‌های بدپوشش همه را تحریک می‌کنند، باید هزینه سنگینی بپردازند 

نصیر حسینی، امام جمعه یاسوج، نیز با تاکید بر اینکه بی‌حجابی و بدحجابی جرم است و باید با آن برخورد شود، گفت: «زن‌های بدپوشش همه را تحریک می‌کنند. یکی از دلایل طلاق‌ در جامعه همین پوشش‌ها است که چشم‌ها به واسطه بدحجابی‌ها آلوده می‌شود. این‌ها باید هزینه سنگینی بپردازند تا دست از چنین کار‌هایی بردارند.»

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه این زنان با یک پوشش نامناسب، هم خود را آلوده و هم جوانان را منحرف می‌کنند، افزود: «چرا دختر مسلمان باید لباس پاره بر تن کند؟ لباسی که در شان انسان نیست. انسان است با حیوانات تفاوت دارد؛ آرایش‌های عجیب و هفت‌رنگ انسان را زشت نشان می‌دهد. آرایش‌هایی که گاهی اعضای بدن را نیز از بین می‌برد؛ چرا باید برای انحراف این همه هزینه بدهیم؟»

نصیری ادامه داد: «چرا باید زنان پاها و ساق پای خود را برهنه کنند؟ دشمن هم به دنبال همین است و جنگ نظامی و موشکی را کنار گذاشته و به دنبال رواج فساد و فحشا در کشور است.»

امام جمعه یاسوج افزایش نظارت بر بازار پوشاک را خواستار شد و تاکید کرد: «در شهری مانند یاسوج یک لباس و یک مانتو مناسب به‌راحتی نمی‌توان پیدا کرد و باید ساعت‌ها در شهر خودمان بگردیم تا یک لباس درست و حسابی پیدا کنیم. باید بر بازار لباس نظارت شود. این پوشش‌ها درست دلخواه دشمنان است.»

امام جمعه اصفهان: بی حجابی یک جنگ آمریکایی است

مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان، نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، به بی‌حجابی تاخت و گفت: «بی‌حجابی یک جنگ آمریکایی است که برای تهی کردن کشور از معنویات به راه افتاده است و دشمنان با بی‌حجابی می‌خواهند شهوت را جایگزین معنویت و ایمان کنند.»

امام جمعه اصفهان با تاکید بر دست به دست هم دادن برای از بین بردن «معضل بی‌حجابی زنان»، از افزایش تعداد گشت‌ ارشادها حمایت کرد و افزود: «نیروی انتظامی وظیفه خود در خصوص جلوگیری از فسادهای اخلاقی را انجام می‌دهد، اما امر به معروف و نهی از منکر تکلیف همه است.»

امام جمعه بیرجند: حجاب مسئله شخصی و خانوادگی نیست

محسن مشرفی، امام جمعه بیرجند، هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر خواهان برخورد با بی‌حجابی زنان شد و تاکید کرد که «حجاب و عفاف یک مسئله شخصی و خانوادگی نیست».

امام جمعه بیرجند هشدار داد: «بی‌عفتی و بی‌حجابی بنیان خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهد و جامعه را به سمت سقوط می‌برد، به جوانان جامعه لطمه فکری وارد می‌کند و حیثیت اخلاقی جوانان و خانواده را خدشه‌دار می‌کند.»

مشرفی افزود: «بانوی محجبه و عفیف جامعه سردار جبهه مقابله با جنگ نرم دشمنان است و باید برای حفظ جامعه از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کنیم؛ نه اینکه راه را برای راهزنان فرهنگی و دشمنان باز بگذاریم.»

امام جمعه تبریز: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر سودی ندارد، حجاب باید رعایت شود

محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره ضمنی به گسترش اعتراض‌های زنان به حجاب اجباری، گفت: «برخی‌ می‌گویند فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است و در عوض یکی دیگر بگوید که من این احترام را نمی‌خواهم، اما حجاب امر شرعی و اجتماعی است و میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی نداشته باشد.»

امام جمعه تبریز تاکید کرد که «رضایت شوهر به بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد» و افزود که پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیار خود تصمیم می‌گیرند اما حجاب «امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی» است؛ او حرام و حلال را دو مقوله شرعی برشمرد که «تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد».

امام جمعه دهدشت: معنا ندارد زنان شیعه با حجاب نامناسب در ادارات کار کنند

علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت، نیز برخورد با کارمندان زن را خواهان شد و گفت: «امروز آسیب‌های فراوانی به واسطه نداشتن حجاب متحمل شده‌ایم، مسئولان ادارات درباره حجاب تذکر دهند.»

امام جمعه دهدشت، تاکید کرد: «معنا ندارد زن شیعه در اداره‌ای مشغول به کار باشد و حجاب او نامناسب باشد.»

امام جمعه زاهدان: دشمن با جنگ نرم به دنبال ترویج  بی‌حجابی و فرهنگ ابتذال است

مصطفی محامی، نماینده علی خامنه‌ای در استان سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان، در سخنان خود مدعی شد که دشمنان با جنگ نرم دنبال ترویج فرهنگ ابتذال در جامعه ایران‌اند. او اضافه کرد: «کاری که رضا شاه با زور نتوانست عملی کند، امروز دشمنان به صورت جنگ نرم دنبال می‌کنند و به دنبال ترویج  بی‌حجابی و فرهنگ ابتذال در جامعه‌اند.»

امام جمعه زاهدان تاکید کرد که زنان با حفظ حجاب می‌توانند از زمینه‌های فساد جلوگیری کنند و در مقابل، با بی‌بندوباری زمینه‌ساز فساد خود، مردان و جوانان می‌شوند.

محامی گفت: «در رعایت حجاب، در حال حاضر وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم؛ هر چند که سیستان‌وبلوچستان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد اما در خود استان نیز این تغییرهای فرهنگی نمایان شده است و باید حساس بود.»

امام جمعه کرمانشاه: مسئولان باید برای مبارزه با بدحجابی برنامه داشته باشند

مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه، نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: «امروز دشمنان با ترویج فضای بی‌بندوباری در جامعه، آلوده کردن فضای مجازی و تخریب جوانان به دنبال نابودی نظام خانواده و ترویج فرهنگ ضداسلامی رضاخان‌اند.»

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه رهبر جمهوری اسلامی همواره در مقابل دنیای کفر ایستاده است، افزود: «دشمنان به دنبال هدف قرار دادن حجاب و بزرگ کردن مشکلات معیشتی نظام‌اند و مسئولان فرهنگی باید برای مبارزه با بدحجابی در جامعه برنامه داشته باشند.