مهاجم هایلندپارک اسلحه‌اش را قانونی خریده بود

مهاجم از پشت بام یکی از ساختمان‌ها به سوی مردم شلیک کرد و در حالی که لباس زنانه به تن داشت به میان جمعیت گریخت

مهاجم ۲۱ ساله به نام رابرت ای.کریمو، سلاح‌های بیشتری در خانه داشت- City of Highland Park / AFP

مهاجم مسلحی که به مراسم رژه روز استقلال در حومه شیکاگو حمله کرد، مجهز به سلاح سبک ای‌آر-۱۵ بود و در این تهاجم ۷۰ بار با اسلحه خود شلیک کرده است.

در این حمله دست‌کم شش نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر مجروح شدند.

به گفته پلیس، مهاجم ۲۱ ساله به نام رابرت ای.کریمو، از پشت بام یکی از ساختمان‌ها به سوی مردم شلیک کرد و در حالی که برای پنهان کردن هویت خود لباس زنانه به تن داشت به میان جمعیت گریخت و وانمود کرد که مانند دیگران از حمله وحشت‌ کرده است. پلیس گفته است که او تفنگ خود را به شکل قانونی خریداری کرده بود.

پلیس همچنین گفته است که او از چند هفته پیش حمله خود را برنامه‌ریزی کرده بود و پس از تیراندازی سلاح خود را در صحنه رها کرد و به خانه مادرش در همان نزدیکی رفت. ماموران پلیس روز دوشنبه او را در اتومبیل مادرش بازداشت و یک سلاح دیگر را نیز در اتومبیل کشف کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چنان که پلیس می‌گوید او سلاح‌های بیشتری در خانه داشت که همگی را به شکل قانونی و در ایلینوی خریداری کرده است.

تیراندازی روز چهارم ژوئیه، در هایلند پارک و در یک منطقه مرفه‌ و عمدتا یهودی‌نشین صورت گرفت و پلیس می‌گوید که انگیزه مهاجم نامشخص است. پلیس گفته است که نشانی دال بر وجود انگیزه‌های ضدیهودی و این که او بر اساس نژاد و رنگ افراد را هدف قرار داده باشد، دیده نمی‌شود.

دیوان عالی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که حمل سلاح حقی است که قانون اساسی آن را به رسمیت شناخته است. این حکم دیوان عالی، موضع گروه‌های مدافع حق داشتن سلاح در ایالات متحده را تقویت کرده است.

کنگره ایالات متحده آمریکا نیز در ماه ژوئن اولین اصلاحیه فدرال برای مقررات مربوط به اسلحه در سه دهه گذشته را تصویب کرد که بررسی سوء پیشینه افراد متقاضی خرید سلاح را تسهیل می‌کند.

شهردار هایلند پارک گفته است که مهاجم را از کودکی می‌شناخت و در آن زمان مسئولیت گروه پسربچه‌های مهدکودکی را داشت که کریمو نیز در آن بود.

تصاویر و مطالب انتشار یافته در حساب‌های منتسب به کریمو در صفحه‌های اجتماعی عمدتا حاوی مطالب و تصاویر خشن است.

مقام‌ها قبلا سن مهاجم را ۲۲ اعلام کرده بودند اما بعد گفتند که او ۲۱ ساله است.

حمله مسلحانه به مراسم جشن روز استقلال در حالی رخ داده است که بحث بر سر وضع مقررات کنترل سلاح و لزوم اجرای مقررات سختگیرانه برای جلوگیری از تیراندازی داغ است.

بیشتر از جهان