تشکیل شورای سلبریتی‌ها در ایران

وزیر ارشاد به مجلس احضار شد 

عکس از فرارو

همین چند روز پیش بود که برنامه خبری ۲۰:۳۰ صدا و سیما به بازیگران زن حاضر در اکران خصوصی فیلم مسخره‌باز تاخت و بار دیگر به پوشش و حجاب آنان ایراد گرفت. گزارشگر این برنامه خبری از بازیگران زن در ایران به عنوان «کسانی که در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند» به عنوان الگوی جامعه یاد کرد که طرز پوشش آن‌ها مردم را «گیج» می کند. روز سه شنبه، خبر تشکیل شورای سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد آمد! 

ناگفته نماند که پس از سر و صداهای اکران خصوصی فیلم مسخره‌باز، وزیر ارشاد به مجلس احضار شد و در پی آن مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی ایران که زیر مجموعه وزارت ارشاد است از دستورالعملی سریع و ویژه خبر داد که چارچوپ‌هایی را برای پوشش بازیگران زن تعیین خواهد کرد. 

مسعود نجفی ضمن بیان «اجرای طرح یک لباس واحد و رسمی» برای مراسم‌های هنری، گفت: «طبیعی است که هر حرکت خلاف عرف پذیرفته نیست و مورد اخیر بیشتر بازیگران مطرح در تلویزیون بودند و سینما هم فرقی نمی‌کند. برای مراسم‌های سینمایی برگزارکننده متعهد می‌شود اصول و چارچوب‌هایی را رعایت کند تا شاهد موارد این چنینی نباشیم». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با بالا گرفتن ماجرا، نایب رئیس کمیسیون مجلس، صادق طباطبایی نژاد، نیز از تشکیل شورای سلبریتی‌ها به جهت بررسی پوشش و عملکرد سلبریتی‌ها خبر داد. وی در برنامه سلام صبح صدا و سیما گفت: «اخیرا شورای چهره‌ها یا همان سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد تشکیل شده که ریاست و دبیری آن بر عهده معاون وزیر ارشاد است. این شورا روز گذشته جلسه‌ای برگزار کرد و قرار شد برای این موارد قوانینی وضع کنند». 

البته این بار اولی نبود که رسانه‌های تندرو و محافظه‌کار به پوشش چهره‌های هنری ایراد می گیرند و این شورا نیز این هفته تشکیل نشد بلکه چهار ماه پیش راه‌اندازی شده ولی در حال «آماده سازی قواعدی برای این موضوع» بوده است. گفتنی است وزیر ارشاد قرار است در مجلس در این مورد توضیح و به سوالات پاسخ دهد. 

احمد سالک، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز گفت: «فارغ از وزیر ارشاد ما به نماینده صداوسیما در مجلس هم تذکر دادیم که باید اقدام جدی انجام دهند. حتماً وزیر ارشاد که مسئول مستقیم کنترل این مسائل هستند باید مورد سوال جدی قرار بگیرند».

بیشتر از فرهنگ و هنر