تیم پزشکی عربستان سعودی، جان یک زائر ایرانی را در مکه نجات داد

این زائر حج در حالی که برای اقامه نماز حرکت می‌کرد با شکایت درد شدید قفسه سینه به بخش اورژانس بیمارستان منتقل شد

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که یک تیم تخصصی از شهر پزشکی ملک عبدالله مکه، روز شنبه با جراحی اضطراری قلب، جان یک زائر ایرانی را نجات دادند.

 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که خبرگزاری عربستان سعودی بامداد یکشنبه منتشر کرد، گفت: «این زائر حج در حالی که برای اقامه نماز به سمت مسجدالحرام در مکه حرکت می‌کرد با شکایت درد شدید قفسه سینه به بخش اورژانس بیمارستان منتقل شد.»

این بیمار که بر اساس مدارکش حسین قاسمی جلمرازی نام دارد، اهل اصفهان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وزارت بهداشت عربستان سعودی، متخصصان پس از اینکه نتیجه معاینات، مشکل او را «وجود انسداد بیش از دو شریان قلب» نشان داد، برای نجات بیمار کاتتریزاسیون تشخیصی اورژانسی انجام دادند. کاتتریزاسیون هدایت یک لوله نازک و انعطاف‌پذیر به سمت شریان‌های قلب است.

به گزارش عرب نیوز، پزشکان به این بیمار انجام عمل قلب باز را پیشنهاد دادند، اما او نپذیرفت. در این بیانیه آمده است که سپس تصمیم گرفته شد (به‌عنوان درمان جایگزین) به‌جای جراحی قلب باز، در شریان‌های آسیب‌دیده استنت (stent لوله نازک فلزی برای باز نگه داشتن عروق) قرار داده شود تا بیمار بتواند به زیارت خود ادامه دهد.

یک میلیون مسلمان از سرتاسر جهان امسال مناسک حج را به‌جا خواهند آورد، در حالی که در سال ۲۰۲۱ تنها ۶۰ هزار زائر واکسینه‌شده و در سال ۲۰۲۰ در اوج همه‌گیری کووید-۱۹، تنها هزار زائر به‌صورت نمادین مناسک حج را به‌جا آوردند.