امارات متحده عربی برای زلزله‌زدگان شرق افغانستان بیمارستان صحرایی می‌سازد

این بیمارستان شامل ۷۵ تخت و دو اتاق‌ عمل مجهز خواهد بود

زلزله ۲۲ ژوئن در شرق افغانستان، تلفات و خسارت‌های گسترده‌ای برای مردم افغانستان به‌وجود آورد - Sahel ARMAN / AFP

امارات متحده عربی برای کمک به زلزله‌زدگان شرق افغانستان، سه هواپیما حامل کمک‌های بهداشتی و غذایی به این کشور فرستاد. این سه هواپیما حامل بیمارستان صحرایی هستند که امارات متحده عربی قصد دارد به‌زودی در شرق افغانستان برپا کند.

این بیمارستان صحرایی دارای ۷۵ تخت، دو اتاق عمل مجهز و لوازم و تجهیزات مورد نیاز است.

عیسی الدهری، سفیر امارات متحده عربی در کابل، به خبرگزاری رسمی این کشور گفت بیمارستان صحرایی و کمک‌های پزشکی بخشی از تلاش‌ها برای واکنش سریع به فوریت‌های پزشکی و حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله‌ای است که اخیرا در جنوب شرق افغانستان رخ داد. 

الدهری گفت در کنار تجهیزات ایجاد یک بیمارستان صحرایی، حدود ۱۶ تن لوازم و موادی که برای این بیمارستان لازم است نیز در این سه هواپیما به افغانستان انتقال داده شد. به گفته الدهری این کمک‌ها نشان‌دهنده عزم امارات متحده عربی برای ارائه حمایت‌های لازم و شروع فعالیت هر چه سریع‌تر این بیمارستان صحرایی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیخ محمد بن زاید، رئیس دولت امارات متحده عربی، پس از وقوع زلزله شرق افغانستان دستور داد یک خط هوایی میان امارات و افغانستان مختص انتقال کمک‌ها به مردم زلزله‌زده ایجاد شود.

این کشور در کنار ارسال لوازم بهداشتی‌، محموله مواد غذایی نیز به افغانستان فرستاده است. نخستین محموله کمک‌های امارات متحده عربی که ۳۰ تن بود، دو روز پس از وقوع زلزله به فرودگاه خوست در شرق افغانستان رسید.

پس از آن نیز این کشور سه هواپیمای شامل مواد غذایی و بهداشتی به افغانستان فرستاد.

زلزله ۲۲ ژوئن در شرق افغانستان، تلفات و خسارت‌های گسترده‌ای برای مردم افغانستان به‌وجود آورد. در این زمین‌لرزه بیش از هزار نفر کشته و حدود ۱۵۰۰ نفر زخمی شدند.

همچنین حدود دو هزار خانه در شرق افغانستان ویران شد و ساکنان آن بی‌ سرپناه ماندند. رژیم طالبان که از رساندن کمک لازم به زلزله‌زده‌ها ناتوان بود، دست به دامن کشورهای جهان شد و امارات متحده عربی ازجمله کشورهایی بود که در نخستین روزهای پس از وقوع زلزله کمک‌هایش را برای مردم افغانستان فرستاد.

 

بیشتر از جهان