حمایت هواداران از وریا غفوری، تیر آخر برای تمدید قرارداد

هواداران استقلال برای دومین روز مقابل دفتر باشگاه استقلال دست به تجمع زدند

«صد در صد اولین و آخرین انتخابم استقلاله، مگر اینکه عواملی نگذارند من در این تیم بمانم.» این آخرین صحبت رسمی وریا غفوری در آخرین بازی تیم استقلال و پس از جشن قهرمانی این تیم بود. با گذشت سی روز از این مصاحبه، تا امروز بخش دوم صحبت‌های وریا غفوری به وقوع پیوسته و عواملی مانع از تمدید قرارداد این بازیکن با استقلال شدند. وریا غفوری که با صحبت‌های انتقادی‌اش نسبت به حاکمیت، صدا و سیما و همچنین مدیران ورزشی خیلی زود به چهره محبوب فوتبالی‌ها بدل شد، این روزها گویا برای سال‌های خداحافظی‌اش از فوتبال حق پوشیدن پیراهن آبی این تیم را نخواهد داشت.

درحالی که فصل به اتمام رسیده بود و مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال به دستیارانش دستور داده بود برای تمدید قرارداد بازیکنان با آن‌ها وارد مذاکره شوند، به آن‌ها اعلام کرد که به سراغ وریا غفوری نروند، چرا که او قصد دارد خودش مذاکره با این بازیکن را انجام دهد. در طی یک ماه گذشته مذاکرات تلفنی باشگاه با دیگر بازیکنان صورت گرفت و از هفته گذشته تا به امروز قرارداد تعداد زیادی از این افراد و همچنین بازیکنان جدید استقلال نهایی شده است. اما وریا غفوری هنوز حتی یک تماس تلفنی هم از سمت باشگاه نداشته است. اتفاقی که به نظر می‌رسد او مجبور است به جدایی از استقلال و دو پیشنهاد سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان فکر کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که او ترجیح می‌دهد در صورت تماس نگرفتن استقلالی‌ها با او به اهواز برود تا با جواد نکونام، همبازی سابق خودش و مربی کنونی فولاد خوزستان کار کند.

سه شنبه و چهارشنبه هواداران تیم استقلال مقابل ساختمان این باشگاه در محله سعادت آباد تهران جمع شدند تا به آجرلو یادآوری کنند که کاپیتان استقلال باید در این تیم باقی بماند. هواداران با شعار «وریای با غیرت، حرف تو حرف ملت» و «آجرلو یادت باشه، وریا باید باشه» آخرین تلاش‌هایشان را برای باقی ماندن بازیکنی که معتقد بود «وقتی مسائل اجتماعی و مدنی پیش میاید، فوتبال دیگر در اولویتش نیست» بکنند.

چهارشنبه شب نیز هواداران وریا غفوری با استفاده از هشتگ «#وریا_تنها_نیست» حمایت خود را از این بازیکن نشان دادند. حمایتی که ورای مسائل فوتبالی به نظر می‌رسد و حمایت‌های غفوری از اعتراض‌های مردمی و همچنین ورود زنان به ورزشگاه‌ها او را در دل هواداران جای داده است. این هشتگ چهارشنبه شب با بیش از صدهزار توییت به هشتگ ترند توییتر برای ایرانی‌ها تبدیل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مصطفی آجرلو که از سرداران سپاه پاسدران نیز هست، پیش از استقلال مدیریت باشگاه تراکتور را نیز بر عهده داشت. پس از شعارهای تند هواداران تراکتور علیه جمهوری اسلامی و همچنین برخی شعارهای جدایی طلبانه در بازی‌های این تیم به وسیله هوادارانش سپاه پاسداران اقدام به خرید این باشگاه کرد. آجرلو از همان ابتدا در هیات مدیره این باشگاه قرار گرفت و پس از گذشت چند سال تبدیل به مدیرعامل این تیم شد. اتفاقی که این پیام را به ذهن متبادر می‌کرد که سپاه و سردار آجرلو آمده‌اند که این قائله را ختم کنند. اکنون آجرلو در استقلال دست به همین کار می‌زند. حذف وریا غفوری می‌تواند تاثیر جدی بر موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی دیگر بازیکنان این تیم داشته باشد. در یک ماه اخیر تلاش شد تا با جدایی طلب نشان دادن وریا غفوری بین او و هوادارانش فاصله ایجاد کنند. اتفاقی که علاوه بر ارزشی‌ها پای برخی شخصیت‌های سیاسی را هم به آن باز کرد. ماجرا از یک پست وریا غفوری شروع شد که او از نام «کوردستان» در آن استفاده کرده بود. استفاده از عبارت «کوردستان» به جای «کردستان» باعث شده بود که برخی او را تجزیه طلب بنامند. رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت رئیسی نیز در توئیتر به انتقاد از او پرداخت و نهایتا وریا غفوری در مصاحبه‌ای در جواب این شایعات در یک جمله گفت: «یک جان دارم، هزاران بار فدای ایران می‌کنم»

مدیران استقلال در مورد وضعیت وریا غفوری تا به امروز تنها سکوت کرده‌اند. صدا و سیما اما در گزارشی با توجیه تمدید نکردن قرارداد وریا غفوری ادعا کرد که این اتفاق به علت سن بالای وریای غفوری است. بسیاری از بازیکنان تیم استقلال و همچنین برخی اعضای تیم ملی والیبال نیز در صفحات اینستاگرام‌شان به حمایت از وریا غفوری پرداختند. این طور که به نظر می‌رسد فشارها بی نتیجه خواهد بود و فصل بعد وریا غفوری با پیراهن آبی به میدان نخواهد رفت.

بیشتر از فوتبال