نیمار در فهرست مازاد پاری‌سن‌ژرمن قرار گرفت

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به نیمار اعلام کرد که دنبال تیم تازه‌ای بگردد و این خبر ستاره برزیلی را سخت ناراحت کرده است

طرفدارهای بارسلونا می‌گویند نیمار قرار بود جانشین مسی شود اما با رفتن به لیگ فرانسه به‌شدت افت کرد -- FRANCK FIFE / AFP 

نیمار، گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان، در فهرست مازاد پاری‌سن‌ژرمن قرار گرفته و به او اعلام شده است که به دنبال تیم جدیدی باشد. باشگاه فرانسوی پنج سال قبل برای خرید ستاره برزیلی خودش را به آب و آتش زد و حتی حاضر شد رقم ۲۲۲ میلیون یورویی فسخ قراردادش را به بارسا بپردازد، ولی اوضاع خوب پیش نرفت و آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در پروژه بازسازی تیم، نیازی به نیمار ندارند. 

به گزارش «ال پاییس» اسپانیا، یکی از نمایندگان پاریس با پدر نیمار تماس گرفته و این تصمیم را به او اطلاع داده است. نیمار که تا سال ۲۰۲۷ با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد، از شنیدن خبر به شدت ناراحت است و حس می‌کند «تحقیر» شده است. قرارداد نیمار به تازگی تمدید شده بود و او با زندگی در پاریس خو گرفته بود و علاقه داشت به بازی در این تیم فرانسوی ادامه بدهد. او حالا می‌خواهد به یک باشگاه بزرگ منتقل شود و به مدیران باشگاه ثابت کند که درباره او اشتباه کرده‌اند. 

الخلیفی مدتی قبل درباره احتمال جدایی نیمار گفته بود: «تنها چیزی که می‌توانم بگویم، این است که بازیکنان باید خیلی بیشتر از فصل قبل تلاش کنند. باید به مسیر تواضع برگردیم. باید خودمان را تغییر دهیم تا از آسیب‌دیدگی، محرومیت و خطاهایی که سرنوشت مسابقه را عوض می‌کنند، اجتناب کنیم.»

یکی از نزدیکان مدیریت باشگاه درباره کاهش تاثیرگذاری و آمار گلزنی ستاره برزیلی، گفته بود: «نیمار دوست ندارد تمرین کند. او چند سال است که با سه چهار کیلوگرم اضافه‌وزن بازی می‌کند. البته او در مسابقه‌ها پرتلاش‌ترین مهاجم تیم بود که بیش از دیگران می‌دوید و در دفاع و حمله مشارکت می‌کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمار پیشنهادهایی از نیوکاسل و چلسی دارد و تیاگو سیلوا، مدافع برزیلی، به او توصیه کرده است که به باشگاه لندنی بپیوندد، ولی ظاهرا خودش مایل است که به بارسلونا برگردد.

روزنامه کاتالونیایی «موندو دپورتیوو» به همین بهانه، جدایی جنجالی او از بارسا را یادآوری کرده و آن را اشتباه بزرگی نامیده است. 

در این یادداشت چنین آمده است:«نیمار در حالی به پاری‌سن‌ژرمن رفت که نام پنج تیم لیگ فرانسه را نمی‌دانست. هدفش این بود که از مسی فاصله بگیرد تا به توپ طلا برسد، ولی به جای پیشرفت، به سمت معمولی شدن حرکت کرد. او یک بازیکن فوق‌العاده ‌بود، زاده‌شده برای جانشینی لئو، ولی اشتباه کرد و نتوانست دوباره بلند شود.»

«موندو دپورتیوو» در ادامه این یادداشت چنین می‌نویسد:«او در بارسا رونالدینیو نبود، در برزیل رونالدو نبود، و در پاری‌سن‌ژرمن حتی نیمار هم نبود. او قرار بود جانشین پله و وارث مسی شود، ولی پشت سر امباپه قرار گرفت که مهم‌ترین پدیده فوتبال است. او یک بازیکن درخشان و تعیین‌کننده بود که شخصیتش، فوتبالش را تحت‌تاثیر قرار می‌داد. حالا پاری‌سن‌ژرمن او را نمی‌خواهد، ولی دستمزدش خیلی بالا است و باشگاه‌های معدودی می‌توانند آن را بپردازند.»

بیشتر از فوتبال