نیمار و بارسلونا؛ دعوا سر پول است

آغاز مجادله حقوقی نیمار و بارسلونا بر سر تشویقی‌های پرداخت ‌نشده

نیمار در کنفرانس خبری.پاریس اکتبر ۲۰۱۷
Lionel BONAVENTURE / AFP

بارسلونا بیشتر تابستان گذشته را صرف بازگرداندن نیمار به این باشگاه کرد که دو سال پیش، برای پیوستن به پاریس سنت ژرمن آن را ترک کرده بود، ولی این بازیکن برزیلی در روز جمعه در پیشگاه دادگاه حاضر خواهد شد تا در مجادله حقوقی تلخی با این باشگاه به توافق برسد.

نیمار ۲۷ ساله، در روز پنجشنبه و پیش از تاریخ برگزاری دادگاه، به فرودگاه ال پرات بارسلونا وارد شد. او در این پرونده از باشگاه قهرمان لالیگا برای ۲۶ میلیون یورو تشویقی‌ پرداخت ‌نشده شکایت کرده است.

در همین حین، بارسلونا هم برای ۸.۵ میلیون دلار در ازای خسارت وارده به باشگاه، از مهاجم برزیلی درخواست غرامت کرده است. این میزان، به عنوان بخشی از تشویقی‌های وی در نوامبر ۲۰۱۶ به او پرداخت شد.

بارسلونا ادعا می‌کند که نیمار، علی‌رغم امضای قراردادی که تا ۲۰۲۱ او را ملزم به بازی برای این باشگاه می‌کرد، کمتر از یک سال بعد به پاریس سنت ژرمن رفت و از وفاداری به تعهدات قرارداد خویش سر باز زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمار که در طول ۴ فصل بازی برای بارسلونا ۱۰۵ گل به ثمر رساند و دو عنوان قهرمانی لالیگا و سه قهرمانی کاپا دل ری و لیگ قهرمانان را در کارنامه خود ثبت کرد، با دردسرهای حقوقی ناآشنا نیست.

در سال ۲۰۱۶ او برای تحقیقاتی در زمینه تقلب و فساد هنگام انتقالش از باشگاه دوران کودکی، سانتوس به بارسلونا،  به دادگاهی عالی احضار شد.

این بازیکن ارتکاب هر اشتباهی را انکار کرد، و گرچه اتهامات علیه او بعدتر کنار گذاشته شد، اما آن پرونده نیز اکنون دوباره باز شده است.

نیمار همچنین در ماه ژوئن به تجاوز به یک مدل در هتلی در پاریس متهم شد، ولی اظهار داشت که رابطه‌اش با آن خانم از روی توافق و رضایت بوده است و دادستان‌ها هم پس از دو ماه به دلیل فقدان مدرک، پرونده را مختومه اعلام کردند.

نیمار ۵ بازی اول پاریس سنت ژرمن در فصل جاری را به خاطر تلاش برای بازگشت به بارسلونا از دست داد. باشگاه سابق او طی سفرهایی متعدد به پایتخت فرانسه، سعی در امضای توافقی با باشگاه جدید داشت، ولی پاریس سنت ژرمن می‌گوید، کاتالان‌ها نتوانستند قیمتی را که آنان انتظار داشتند، پیشنهاد دهند.

بعد از آن، نیمار به این تیم قهرمان لیگ اول فرانسه بازگشت و تک‌گل بازی مقابل تیم‌های استراسبورگ و المپک لیونز را به ثمر رساند. او البته در باخت دو بر صفر چهارشنبه شب مقابل ستاد ریمز نیز در بازی حضور داشت.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© Reuters

بیشتر از ورزش