تیم ملی تکواندو زنان ایران قهرمان آسیا شد

زنان ملی‌پوش با سه مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز به ایران بازمی‌گردند

بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های تکواندو آسیایی با حضور ورزشکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی برگزار شد - ایرنا

تیم ملی تکواندو زنان ایران با کسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز قهرمان آسیا شد. تیم‌های ملی کره جنوبی و چین نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های تکواندو آسیایی با حضور ورزشکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی برگزار شد. در این دوره از مسابقات، ناهید کیانی، نماینده وزن ۵۳ کیلوگرم، موفق شد اولین مدال طلای تیم ملی ایران را کسب کند. پس از او، زهرا پوراسماعیل، نماینده وزن منفی ۷۳ کیلوگرم و اکرم خدابنده، نماینده وزن مثبت ۷۳ کیلوگرم نیز با پیروزی بر حریفان خود توانستند به مدال طلا برسند.

مبینا نعمت‌زاده‌، نماینده ایران در وزن منفی ۴۹ کیلو، در رقابت پایانی، بازی را به حریف چینی واگذار کرد و مدال نقره این دوره از مسابقه‌ها را گرفت. نسترن ولی‌زاده هم در دیدار نهایی وزن منفی ۶۲ کیلوگرم در مقابل حریفی از کره جنوبی، بازی را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدال برنز تیم ملی تکواندو زنان ایران را نیز زهرا شیدایی در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم کسب کرد.

سه مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز و قرار گرفتن در جایگاه قهرمانی حاصل حضور زنان تکواندوکار ایران در بازی‌های آسیایی شهر چانچئون کره‌ جنوبی بود.

ناهید کیانی که نخستین مدال کاروان ایران را کسب کرد، با انتشار عکسی از تیم ملی ایران در جایگاه نخست رقابت‌ها در  اینستاگرام نوشت: «همه اون چیزی که شما از من می‌بینید، چند تا مسابقه است و یک سکو. سکویی که برای من فقط یه سکو نیست. نقطه آخرین جلد داستان تلاشمه. تلاشی که هنوز ادامه داره.» او در ادامه خطاب به هوادارانش نوشت: «قول می‌دم اونقدر خوب داستانم رو بسازم که نقطه‌های پایانی هر جلدش طلایی باشه.»

ناهید کیانی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل کیمیا علیزاده، از تیم پناهندگان جهان، قرار گرفت و بازی را به او واگذار کرد. او چند ساعت پس از پایان این بازی و حواشی که به دنبال آن ایجاد شد، در اینستاگرام نوشت: «من نمی‌دانستم که روزی در بزرگ‌ترین آوردگاه زندگی‌ام در نقطه‌ای که سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش کرده بودم قرار است مقابل هموطنم بایستم؛ مقابل دوستی که بخشی از خاطرات دوران ورزشی من است.»

بیشتر از ورزش