کسب دو مدال طلای دیگر برای زنان تکواندو کار ایرانی

کاروان تکواندو زنان ایران تاکنون در مسابقات قهرمانی آسیا ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۱ برنز کسب کرده است

زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده توانستند با غلبه بر حریفان‌شان به مدال طلای مسابقات آسیایی کره جنوبی دست پیدا کنند.- خبرگزاری میزان

در سومین روز از رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در کره جنوبی، زنان ایرانی سومین مدال طلای خود را به‌دست آوردند.  زهرا پوراسماعیل، نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم و اکرم خدابنده، نماینده وزن ۷۳+ کیلوگرم توانستند با غلبه بر حریفان‌شان به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا در ادامه رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا در کره جنوبی، زهرا پوراسماعیل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تیم ملی زنان ایران در دیدار نهایی برابر کنسل دنیز از قزاقستان، نفر دوم رنکینگ جهانی در این وزن قرار گرفت.

پوراسماعیل در راند نخست و در یک رقابت نزدیک با نتیجه ۷ بر ۵ به برتری رسید و در راند دوم نیز ۸ بر ۴ پیروز شد تا صاحب دومین مدال طلای تیم ملی زنان ایران در این رقابت‌ها شود. تیم زنان ایران برای نخستین بار در این وزن صاحب مدال طلا شده است.

اکرم خدابنده نیز در مسابقه نهایی به مبارزه با زچی جو از چین رفت. خدابنده که نائب قهرمانی بازی‌های آسیایی اینچئون را نیز در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است، در دو راند و با نتایج  ۱۲ بر ۸ و ۹ بر ۴ از سد این حریف چینی گذشت تا طلای این مسابقات هم در کارنامه خود به ثبت برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این ناهید کیانی نماینده وزن ۵۳ کیلوگرم توانسته بود اولین مدال طلای کاروان ایران را کسب کند. از میان کاروان زنان تکواندو ایران مبینا نعمت زاده و نسترن ولیزاده توانستند به مدال نقره دست پیدا کنند و زهرا شیدایی نیز با کسب مدال برنز به کارش در این مسابقات پایان داد.

تنها تکواندوکار مرد ایران در روز سوم رقابت ها علیرضا نادعلیان بود که در وزن مثبت ۸۷ کیلو رقابت کرد. به گزارش ورزش سه، نادعلیان که نخستین رقابت آسیایی خود را تجربه می‌کرد، در دیدار فینال در مقابل جائوشیانگ سونگ از چین و نفر سوم جهانی ۲۰۱۹ منچستر به رقابت پرداخت.

نادعلیان در راند اول و در حالی که تا لحظات پایانی ۴ بر ۳ از حریف پیش بود، ۳ امتیاز از دست داد و این راند را ۶ بر ۴ واگذار کرد. این ماجرا در راند دوم نیز تکرار شد و در حالی که او از حریف جلو بود، در ثانیه پایانی ضربه حریف به سرش اصابت کرد تا این راند را نیز ۱۱ بر ۸ واگذار کند و به مدال نقره برسد.

تا این لحظه تیم مردان تکواندو ایران از کسب مدال طلا بازمانده است و با ۳ مدال نقره میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی و علی نادعلیان و همچنین یک مدال برنز دانیال بزرگی به کارش ادامه می‌دهد.

بیشتر از ورزش