ادامه تهدیدهای حکومت ایران علیه پمپئو

زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، در حساب کاربری توییترش مایک پمپئو را به مرگ تهدید کرد

پمپئو چه در دوران خدمت در دولت ترامپ و چه پس از آن، از منتقدان جمهوری اسلامی ایران بوده است-REUTERS/Karen Pulfer Focht

شبکه خبری فاکس می‌نویسد که جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیام‌های تحریک‌آمیز در حساب‌های شاخص توییتری، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا را به سوءقصد احتمالی تهدید می‌کند.

پمپئو که اکنون با شبکه فاکس همکاری می‌کند، چه در دوران خدمت در دولت ترامپ و چه پس از آن، از منتقدان جمهوری اسلامی ایران بوده است. در زمان حمله نیروهای آمریکایی به قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده بود.

اکنون زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، از جمله کاربران توییتر است که پست‌های تهدیدآمیز علیه پمپئو منتشر کرده‌ است.

زینب سلیمانی از جمله در توییتی به تاریخ  ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) نوشت: «پمپئو در تلویزیون عربستان که خانه توطئه‌گران ۱۱ سپتامبر است، درباره ایران شکوه می‌کند.» او که توییتش را با عکسی از پمپئو در قفس نشان می‌دهد، خطاب به او می‌نویسد: «دروغگو، در ترس زندگی کن.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ، در همان روز در گفت‌وگو با العربیه، جزئیات جدیدی در ارتباط با حذف هدفمند قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، که در دی ماه ۱۳۹۸ به‌وسیله نیروهای آمریکایی کشته شد، ارائه داد و گفت که دلیل تصمیم دولت دونالد ترامپ برای حمله به سلیمانی، همکاری او در «توطئه کشتن ۵۰۰ آمریکایی» بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فاکس می‌نویسد که دو روز بعد از توییت زینب سلیمانی یک حساب کاربری مرتبط با حکومت ایران، با «دختر شهید سلیمانی» خطاب قرار دادن زینب سلیمانی، توییت او را به زبان عربی بازنشر کرد.

یک منبع نزدیک به پمپئو تهدید علیه او را تایید کرده است.

این منبع به فاکس‌نیوز گفت:‌ «مایک در دوران تصدی وزارت خارجه در جهت نجات جان آمریکایی‌ها و حفاظت از منافع آنان اقدام کرد، و ایرانی‌ها مشتاقانه در انتظار فرصتی برای پاسخ دادن به اقدامات او علیه سلیمانی‌اند.»

پمپئو تنها مقام سابق دولت دونالد ترامپ نیست که از سوی جمهوری اسلامی تهدید می‌شود. چنان که وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به کنگره اعلام کرد، برایان هوک، نماینده ویژه سابق ایالات متحده آمریکا در امور ایران، نیز تهدید‌های «جدی و معتبر» از تهران دریافت کرده است.

برایان هوک و مایک پمپئو دو تن از منتقدان عمده جمهوری اسلامی و از مدافعان کارزار فشار حداکثری علیه تهران بودند.

وزارت خارجه آمریکا به نشریه واشنگتن‌فری‌بیکن گفته بود که هرگونه تلاش برای سوءقصد علیه جان مقام‌های سابق و فعلی آمریکا «پیامدهای شدید» خواهد داشت.