دستور رئیسی برای ساخت ۸ هواپیمای ۷۲ نفره تکذیب شد

این دستور ابراهیم رئیسی روز جمعه از طریق تلویزیون ایران به صورت زنده پخش شده بود

پس از حواشی به وجود آمده در مورد دستور ابراهیم رئیسی برای ساخت ۸ هواپیمای مسافربری ۷۲ نفره، مدیرکل روابط‌عمومی ریاست‌جمهوری طی اطلاعیه‌ای صحبت‌های حسینعلی حاجی‌دلیگانی در باره دستور رئیسی برای ساخت ۸ هواپیمای مسافربری تا سفر بعدی رئیسی به اصفهان را تکذیب کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس پیش از این روز پنجشنبه و در نشست شورای اداری مشترک شاهین شهر و میمه با شهرستان برخوار گفت: «رئیس‌جمهوری در بازدید از هسا دستور داد که تا سفر بعدی او به اصفهان، ۸ هواپیمای مسافربری در این سازمان تولید شود. به برکت نام امام رضا، این تصمیم در دولت هم مصوب می‌شود.»

محمد مهدی رحیمی، مدیرکل روابط عمومی ریاست جمهوری، با انتشار فیلم صحبت‌های ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از کارخانه هواپیماسازی اصفهان در توئیتر خود دستور ساخت هواپیمای مسافربری را تکذیب کرد.

رحیمی در توئیترش عنوان کرد که رئیسی ساخت این هواپیما را از این کارخانه طلب کرده و قول حمایت داده است.

او نوشت: «نماینده محترم که با فاصله ایستاده بود احتمالا آرزویش برای«ساخت ۸ هواپیما تا سفربعدی» را از قول رئیس‌جمهور مطرح کرده! خودتحقیرها هم فرصت را برای تخریب رئیس جمهور و تحقیر توان ملت مغتنم شمردند.»

این در حالی است که ابراهیم رئیسی در سخنرانی روز جمعه خود در حسینیه جماران نیز تلویحا این حرف را تکرار کرده بود. رئیسی در این سخنرانی که به صورت زنده در صداوسیما پخش می‌شد، با اشاره به سفر چند سال پیش خود به تاتارستان و بازدیدش از مجموعه هلیکوپترسازی تاتارستان گفته بود: «امکاناتی که دیروز من در اصفهان دیدم بسیار گسترده‌تر و دقیق‌تر از تاتارستان بود. انواع پرنده‌ها در شرکت ایرانی با استانداردهای دنیا ساخته می‌شود. من این را اعلام کردم؛ آن هم نه به عنوان یک انتظار تحقق نیافتنی. حتما از شما می‌خواهم به سرعت دست به کار شوید و هواپیمایی با ۷۲ سرنشین را در کشور بسازید. هم امکان استفاده داخلی و هم صادرات خارجی داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تکذیبیه امروز صحبت‌های رئیسی می‌تواند به علت واکنش‌هایی باشد، که در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این دستور منتشر شد.

در حالی که با توجه به تحریم‌ها علیه ایران ساخت جزئی‌ترین محصولات هم با مشکل روبروست دستور ساخت ۸ فروند (به نیت امام هشتم شیعیان) هواپیمای ۷۲ نفره (به نیت ۷۲ شهید کربلا) موجب شوخی و تمسخر مردم در شبکه‌های اجتماعی شد.

پیش از این ساخت واکسن کرونا ساخت ایران و همچنین ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای هزینه‌های مالی و جانی زیادی را به مردم ایران تحمیل کرده بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که تنها یک روز پس از سخنرانی ابراهیم رئیسی یک فروند هواپیمای جنگنده اف-۱۴ نیروی هوایی ارتش ایران در پایگاه هشتم شکاری اصفهان سقوط کرد. این سومین سقوط هواپیمای نیروی هوایی ارتش در چهار ماه اخیر است.