هشت هواپیما برای امام هشتم

قضیه خیلی هم جدی است

خلبان هواپیما نقش ضامن آهو را به عهده دارد

«ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در سفر به شاهین‌شهر اصفهان و بازدید از مجموعه صنایع هواپیماسازی ایران متعلق به وزارت دفاع از مدیران این مجموعه خواسته تا به نیت امام هشتم شیعیان، هشت هواپیمای مسافربری را تولید و عرضه کنند.» - صدای آمریکا

خبر جالبی است. این دستور پرزیدنت رئیسی پس از آن است که در کارخانه هلیکوپترسازی گفت دو تا هلیکوپتر به یاد دو طفلان مسلم درست کنند. پیش از آن هم به نیت حضرت امیرالمؤمنین دستور ساختن یک جت جنگنده ذوالفقارافکن داده بود.

پیشنهاد او در باره ساختن هواپیما به نیت حضرت عباس هنوز توسط کارشناسان فضائی در حال بررسی است، چرا که از نظر فنی امکان ساختن هواپیمای بدون بال به یاد دو دست بریده ابوالفضل وجود ندارد.

یک مقام امنیتی در صنایع هوایی، که حاضر به معرفی خود نشد (از ترس ترور اسرائیل) به خبرنگار ما گفت مشکل ما برای ساختن هشت هواپیمای امام رضا این است که هر هشت تا را باید یکجا و همزمان درست کنیم، چرا که اگر یکی یکی درست کنیم، اولی را که ساختیم امام اول خیال می‌کند به‌خاطر اوست، دومی را امام دوم به خودش می‌گیرد، سومی را امام سوم ذوق می‌کند... و همینطور تا به هشتمی برسیم هر امامی دل خودش را صابون میزند که اوخ جون، واسه منه!

چه شد که آقای رئیسی دستور هشت هواپیما را داد؟ این مقام هوائی که توی یک بشکه پنهان شده بود، اظهار داشت:

-ایشان اول می‌خواستند ۳۱ هواپیما بسازیم به نیت دوازده امام و چهارده معصوم و پنج تن آل عبا، ولی وقتی حالیشان کردیم که مجموعه ۱۴ معصوم همه اینها را شامل می‌شود، ایشان خجالت کشیدند و به امام هشتم بسنده کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در باره ویژگی هواپیماهای امام‌رضایی، مقام مربوطه گفت در آنها مثل بارگاه امام رضا، پنجره فولاد می‌گذاریم که بیماران و معجزه‌خواهان حضرت از مبدأ پرواز برای شفا سرشان را به آن می‌کوبند. در مقصد سر آنها را پانسمان و باندپیچی کرده پیاده‌شان می‌کنیم.

وی افزود ضمناً این هواپیماها قابلیت فرود در بیابان و جنگل دارند که هرجا خلبان از آن بالا ببیند یک شکارچی دنبال آهو کرده، بلافاصله فرود می‌آید و با شکارچی دست به یقه شده، به یاد حضرت، ضامن آن آهو می‌شود و حیوان را نجات داده سوار هواپیما کرده و دوباره پرواز می‌کند.

از دیگر تجهیزات این هواپیما، سالن غذاخوری مجهز به آشپزخانه و منقل و کباب پز و دستگاه باربکیوست برای به سیخ کشیدن آهوهای نجات یافته.

این مقام مژده داد که بعد از این هشت هواپیما، به نیت حضرت مهدی غایب ۱۲ هواپیمای بدون سرنشین می‌سازیم. وی افزود این هواپیماها با تارعنکبوت‌هایی که دور آنها تنیده می‌شود، از دید رادارهای جاسوسی پنهان می‌ماند و دیده نمی‌شود.

خبرنگار ما پرسید آیا صنایع هواپیماسازی وسايل و تجهیزات لازم را برای تآمین نظرات رییس جمهوری در اختیار دارد؟ وی گفت وزارت دفاع در حال حاضر فقط می‌تواند نارسائی‌های عنکبوتی را رفع کند و در حال حاضر منتظر تأمین اعتبار و تصویب بودجه لازم برای تولید و تکثیر عنکبوت می‌باشیم.

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه