حمایت از دوج کوین ایلان ماسک را به دردسر انداخت

یک سرمایه‌گذار از ایلان ماسک به‌دلیل «طرح‌های هرمی» دوج‌کوین، ۲۵۸ میلیارد دلار غرامت خواست

دوج‌کوین یکی از موضوع‌های محبوب ثروتمندترین فرد جهان بوده و در رسانه‌های اجتماعی مرتب در باره آن بحث کرده است ‌ـCHRISTOPHE GATEAU/AFP

یک سرمایه‌گذار که ادعا می‌کند با «طرح هرمی» دوج‌کوین «فریب» خورده است، از ایلان ماسک و شرکت‌هایش ۲۵۸ میلیارد دلار غرامت درخواست کرد.

کیت جانسون، سرمایه‌گذار، نام این کارآفرین و شرکت‌هایش تسلا و اسپیس‌اکس را در شکایتی که روز پنجشنبه به دادگاه فدرال منهتن جنوبی ارائه داد، ذکر کرد.

جانسون ۸۶ میلیارد دلار خسارت به علاوه خسارت سه برابری ۱۷۲ میلیارد دلار برای ضرر ناشی از تجارت این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۹ مطالبه کرده است.

دوج‌کوین یکی از موضوع‌های محبوب ثروتمندترین فرد جهان بوده و در رسانه‌های اجتماعی مرتب درباره آن بحث کرده است.

روز پنجشنبه بهای هر دوج‌کوین به کمتر از شش سنت رسید که با بالاترین قیمتش در ماه مه ۲۰۲۱ که ۷۴ سنت‌ بود فاصله زیادی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این دادخواست آمده است: «دوج‌کوین ارز، سهام یا اوراق بهادار نیست. پشتوانه طلا، سایر فلزهای گران‌بها یا چیز دیگری ندارد. نمی‌توانی آن را بخوری، بکاری یا بپوشی.»

«این [ارز دیجیتال] سود یا سود سهام را پرداخت نمی‌کند. در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری‌شده هیچ ابزار ویژه‌ای ندارد... و نهاد دولتی یا خصوصی آن را ضمانت نکرده است.»

«این صرفا کلاه‌برداری است که احمق‌های بزرگ‌تر را فریب می‌‌دهد و این سکه را به قیمتی بالاتر می‌خرند.»

جانسون می‌خواهد نماینده سایر سرمایه‌گذارانی باشد که از آوریل ۲۰۱۹ با [خرید] دوج‌کوین متضرر شده‌اند.     

او همچنین در پی حکمی است که مانع تبلیغ ماسک و شرکت‌هایش برای دوج‌کوین شود و اعلام کند که تجارت دوج‌کوین طبق قوانین ایالات متحده آمریکا و نیویورک قمار محسوب می‌شود.

ماسک که ۲۱۷ میلیارد دلار دارایی شخصی دارد، در ماه مارس اعلام کرد با ‌وجود آنکه در ماه‌های اخیر میلیاردها دلار از ارزش بیت‌کوین، اتریوم یا دوج‌کوین کاسته شده است، آن‌ها را نمی‌فروشد.  

این کارآفرین هنوز به این شکایت واکنشی نشان نداده است.

© The Independent

بیشتر از جهان