دوج‌کوین به‌مناسبت تولد ایلان ماسک «به فضا» فرستاده شد

دوج‌کوین از زمینی بیرون آستین در تگزاس به هوا فرستاده شد و حدود ۳۰ مایل دورتر فرود آمد

KEVORK DJANSEZIAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

یک یوتیوب‌باز در شیرین‌کاری که برای «به فضا فرستادن» دوج‌کوین طراحی کرده بود، این رمزارز را به هوا فرستاد.

رید ویلیامسون با استفاده از یک بالون هواشناسی، نمونه‌ای بدلی از این رمزکلید را به افتخار تولد ۵۰ سالگی ایلان ماسک به هوا فرستاد.

مشخص نیست این بالون هواشناسی دقیقا تا چه ارتفاعی بالا رفته است، اما این بالون‌ها معمولا تا ارتفاع حدود ۴۰ کیلومتر (۲۵ مایل) بالا می‌روند و بعد می‌ترکند. فضای خارج از جو از حدود ۱۰۰ کیلومتری کره زمین شروع می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ویلیامسون در ویدیویی که ماجرا را مستند ثبت کرده، توضیح داد: «برای اینکه کل قضیه را راست‌و‌ریس کنیم، ناچار شدیم کمی تدارکات جمع کنیم و یک ذره تحقیق کنیم.»

«یک ردیاب جی‌پی‌اس دست‌دوم از ایی‌بی سفارش دادم، دو تا بالون هواشناسی، یک چتر نجات، و البته یک نمونه فیزیکی از دوج‌کوین هم از آمازون سفارش دادم.» 

دوج‌کوین از زمینی بیرون آستین در تگزاس به هوا فرستاده شد و حدود ۳۰ مایل (۴۸ کیلومتر) دورتر فرود آمد. این ویدیو دوشنبه ۲۸ ژوئن (۷ تیر)، هم‌زمان با روز تولد آقای ماسک، منتشر شد.

آقای ویلیامسون نوشت: «امیدوارم این ویدیو کمک کند این پسر خوب به یک دلار برسد. ایلان، اگر برای رساندن دوج به ماه توصیه لازم داشتی، صندوق پیام‌های مستقیم من همیشه به رویت باز است.»

مدیرعامل شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا اول آوریل سال جاری میلادی، در توییتی نوشت شرکت او «قصد دارد یک دوج‌کوین واقعی را روی ماه واقعی بگذارد».

این توییت هرچند روز دروغ اول آوریل منتشر شد، یک هفته پس از اعلام این خبر بود که تسلا بیت‌کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت می‌پذیرد.

ایلان ماسک، این میلیاردر حوزه فناوری هم سابقه فرستادن محموله‌های غیرعادی به فضا را دارد، و پیش‌تر خودروی تسلایش را سوار اولین پرواز آزمایشی موشک هِوی فالکن (Heavy Falcon) کرده بود.

شرکت اسپیس‌اکس در سال جاری میلادی قراردادی چند میلیارد دلاری با ناسا بست تا فضانوردانی را که به ماه می‌روند با استفاده از نسل بعدی موشک استارشیب، به زمین بازگرداند. احتمالا اول محموله‌های آزمایشی به ماه فرستاده می‌شوند، و انتظار می‌رود پرتاب‌ها به فضا سال آینده صورت بگیرد.

آقای ماسک پیش‌تر نیز تصویری ساختگی از سگ شیبا اینو را به اشتراک گذاشت که پرچم دوج‌کوین را روی سطح ماه نصب می‌کند. او در توییتی در ماه فوریه نوشت: «واقعا. روی ماه واقعی.»  

© The Independent

بیشتر از جهان