آینده مبهم نظامیان افغانستان که برای تحصیل به خارج از کشور رفته بودند

سفارت افغانستان در دهلی فارغ‌التحصیلی ۴۳ افسر از آکادمی نظامی هند را جشن گرفت

 عکس از توییتر: FMamundzay@

سفارت افغانستان در دهلی از فارغ‌التحصیلی ۴۳ افسر وزارت دفاع حکومت اشرف غنی از آکادمی نظامی هند خبر داد.

بنا بر اعلام حساب فیس‌بوکی این سفارت، جشن فارغ‌التحصیلی این ۴۳ افسران جوان که برای تحصیل علوم نظامی به هند اعزام شده بودند، روز چهارشنبه، ۲۵ خرداد، در محل سفارت افغانستان در دهلی برگزار شد. این مراسم زیر پرچم جمهوری اسلامی افغانستان و با پخش سرود ملی حکومت پیشین این کشور در دهلی آغاز شد.

فرید ماموندزی، سفیر افغانستان در دهلی، برگزارکننده این جشن بود. او به این افسران جوان تقدیرنامه‌ای هم اعطا کرد.

ماموندزی در این مراسم گفت: «با اینکه دولت در افغانستان سرنگون شد و آینده افغانستان روشن نیست، این افسران به تحصیل ادامه دادند.»

درحالی که پس از فرار اشرف غنی از افغانستان، دولت این کشور ساقط شد و نظامیان پیشین اینک در افغانستان با تهدیدهای بسیاری مواجه‌اند، سفیر افغانستان در دهلی می‌گوید که افغانستان از وضعیت فعلی عبور خواهد کرد. او ابراز امیدواری کرد که دوباره در افغانستان دولتی روی کار بیاید که تمام نظامیان تحصیل‌کرده را به خدمت بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفیر افغانستان در دهلی از دولت هند برای فراهم کردن زمینه برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت پس از سرنگونی دولت در افغانستان سپاسگزاری کرد.

این افسران در حالی از آکادمی ملی نظامی هند فارغ‌التحصیل می‌شوند که نظامیان در افغانستان با تهدیدهای بسیاری از سوی طالبان مواجه‌اند. با آنکه طالبان فرمان عفو عمومی در افغانستان صادر کردند، هر روز گزارش‌هایی از بازداشت، شکنجه و قتل سربازان منتشر می‌شود.

معاون سابق وزارت دفاع افغانستان در دولت اشرف غنی به ایندیپندنت فارسی گفت که بیشتر کشورهای هند، چین، ترکیه، امارات و روسیه به نظامیان این وزارتخانه بورسیه‌های تحصیلی کوتاه‌مدت و بلندمدت اختصاص می‌دادند و سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نظامی از این بورسیه‌ها استفاده می‌کردند.

وزارت دفاع اشرف غنی تعداد نیروهای ارتش را ۱۷۵ هزار نفر اعلام کرده و وزارت کشور هم گفته بود که شمار سربازان پلیس ۱۳۴ هزار نفر است؛ اما با فرار اشرف غنی از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور، این نیروها از هم پاشیدند و بسیاری از این نظامیان از ترس طالبان به کشورهای دیگر گریختند؛ شماری نیز به زندگی مخفیانه در افغانستان ادامه می‌دهند.