احضار تتلو، دنیا جهانبخت و ساشا سبحانی به دادسرای تهران

بازپرس دادسرای جنایی: در صورت حاضر نشدن در وقت مشخص‌شده، برای آن‌ها قرار بازداشت صادر خواهد شد

ماموران پلیس فتا به این نتیجه رسیده‌اند که ساشا سبحانی، دنیا جهانبخت و امیر تتلو از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی‌اند- independentpersian

روزنامه جام‌جم، متعلق به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه، ۲۴ خردادماه، از احضار امیرحسین مقصودلو، ملقب به امیر تتلو، ساشا سبحانی و دنیا جهانبخت به دادسرای تهران خبر داد.

محمد امین تقویان، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، با تایید این خبر گفت: «با توجه به کلاهبرداری‌ها، سه متهم به دادسرا احضار شده‌اند که در صورت حاضر نشدن در وقت مشخص‌شده، برای آن‌ها قرار بازداشت صادر خواهد شد.»

پیش از این، دو فعال اینستاگرامی که با سایت‌های شرط‌بندی همکاری می‌کردند نیز به‌دست نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. میلاد حاتمی یکی از این افراد است که تاکنون چند باری در اعتراف اجباری تلویزیونی، درمورد فعالیت‌هایش و عملکرد سایت‌های شرط بندی مجبور به مصاحبه شده است. خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹، به نقل از هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، گزارش داد که میلاد حاتم‌آبادی فراهانی، معروف به میلاد حاتمی، «با اقدامات بین‌المللی پلیس ایران بازداشت و به کشور مسترد شد». پیش از او نیز وحید خزایی درحالی‌که داوطلبانه به ایران برگشته بود، در فرودگاه «امام خمینی» دستگیر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جام‌جم با اعلام خبر احضار تتلو، ساشا سبحانی و دنیا جهان‌بخت، نوشت: «اوایل زمستان سال گذشته مردی با حضور در پلیس فتای تهران شکایت کرد که در دام باند شرط‌‌بندی گرفتار شده و پول بسیاری را در این ارتباط از دست داده است. بعداز شکایت این مرد، زنان و مردان دیگری نیز با حضور در پلیس فتا شکایت‌های مشابهی مطرح کردند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران پی بردند مدیران این سایت‌های شرط‌بندی در خارج از کشور حضور دارند. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مدیران این سایت‌ها ادامه داشت تا این‌که ماموران متوجه شدند ساشا سبحانی و دنیا جهانبخت و امیر تتلو از شاخ‌های مجازی، گردانندگان این سایت‌های کلاهبرداری هستند. این متهمان برای این‌که از خود ردی به جا نگذارند، هر چند وقت یک بار سایت را تغییر می‌دهند. یکی از مدیران سایت‌های شرط‌بندی سال‌۹۱ هم در رابطه با پرونده قتل راننده‌ای در تهران تحت تعقیب قرار گرفته بود. او و دوستش در حال دور دور در غرب تهران بودند که با راننده‌ای درگیر شده و دوستش با قتل راننده به خارج از کشور فرار کرد که عامل قتل بعد از مدتی با پرداخت دیه، رضایت گرفت و به ایران برگشت اما متهم دیگر پرونده در خارج از کشور با راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی به فعالیتش در این حوزه مجرمانه همچنان ادامه می‌دهد.»

پس از بازداشت برخی فعالان سایت‌های شرط‌بندی، به‌ویژه بازداشت میلاد حاتمی در ترکیه، بسیاری از دیگر فعالان در این حوزه، خاک ترکیه کردند و به برخی کشورهای اروپایی رفتند. از آن جمع هم‌اکنون امیر تتلو در ترکیه به‌سر می‌برد که او نیز مدتی‌ است قصد دارد با تغییر حوزه فعالیت‌هایش، از ارز دیجیتال مخصوص به خود رونمایی کند.

چند سالی ست که پلیس فتا و نهادهای امنیتی به ظاهر اقدام به برخورد با فعالان سایت‌های شرط‌بندی می‌کنند، درحالی‌‌که تاکنون گزارش‌های متعددی از دست‌داشتن همین نهادها، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت سایت‌های شرط‌بندی منتشر شده است.