مسابقات گلف تحت حمایت عربستان ۱۲۰ هزار دلار به بازنده پرداخت می‌کند

این چک به اندی اوگلتری اختصاص یافت که به دلیل شرکت در رقابتی دیگر از تور «پی جی ای» کنار گذاشته شد

«ال‌آی‌وی گلف اینویتیشنال» یک تور حرفه‌ای ورزش گلف است که توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی، صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی تامین می شود- REUTERS/Paul Childs

در سری جدید برگزاری مسابقه‌های گلف با عنوان «ال‌آی‌وی گلف اینویتیشنال»  LIV Golf Invitational یکی از شرکت‌کنندگان چک ۱۲۰ هزار دلاری دریافت کرد.

به گزارش رویترز، این چک به اندی اوگلتری، بازیکن ۲۴ ساله‌ای تحویل داده شد که به دلیل شرکت در رقابت LIV Golf Invitational از تور «پی جی ای» PGA کنار گذاشته شد.

این جایزه که با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی اختصاص داده می‌شود، باعث شد قهرمان آماتور سابق ایالات متحده بتواند پس از کنار گذاشته شدن از مسابقات پیشین که در آن شرکت داشت، به راحتی از بزرگترین دستمزد خود لذت ببرد.

اولگتری که پس از ورود به دنیای حرفه‌ای در سال ۲۰۲۰ به تور «پی جی ای» پیوسته بود، ۳۸ هزار دلار درآمد داشت اما این تور روز پنجشنبه اعلام کرد که همه بازیکنانی که وارد رقابت LIV شده‌اند مشمول تعلیق می‌شوند و دیگر نمی‌توانند برای «پی جی ای» بازی کنند.

این اتفاق برای بازیکنی که در حال شکل دادن مسیر حرفه‌ای خود در ورزش گلف بود، به منزله خودکشی مالی است. با این حال، حمایت عربستان از او سبب می‌شود که بتواند همچنان به ورزش حرفه‌ای ادامه دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس قراردادی که با این بازیکن گلف تنظیم شده، اگر اندی اوگلتری در شش رویداد انفرادی باقی مانده امسال بازی کند و حتی در همه آنها آخر شود، درآمدی نزدیک به یک میلیون دلار خواهد داشت.

فیل میکلسون، سرجیو گارسیا، داستین جانسون و چندین بازیکن دیگر نیز از دیگر بازیکنانی‌اند که از تور پی‌ جی ای به دلیل حضور در تور گلف «ال آی وی» محروم شدند. 

گفته می‌شود قرارداد فیل میکلسون ۵۲ ساله که شش قهرمانی مهم گلف را کسب کرده است برای تور گلف ال آی وی حدود ۲۰۰ میلیون دلار است. داستین جانسون نیز قراردادی معادل ۱۲۵ میلیون دلار بسته است. 

«ال آی وی» در بیانیه‌ای تصمیم تور «پی جی ای» را «انتقام‌جویانه» خواند و گفت که این کار شکاف بین تور و اعضای آن را عمیق‌تر می‌کند. 

در این بیانیه همچنین تاکید شد که «سازمان‌ها و گروه‌های مختلف لازم است نسبت به ایجاد فرصت‌های جدید برای گلف‌بازان احترام قائل باشند و مانع از بازی آنها در سایر رقابت‌ها نشوند. می‌دانیم که این شروع راه است و مفتخریم که تعداد زیادی از بازیکنان در لندن و فراتر از آن به ما ملحق می‌شوند.»

قامات ورزشی در عربستان سعودی در چند سال گذشته تلاش کرده‌اند ورزش حرفه‌ای را در داخل و خارج مرزهای این کشور گسترش دهند. این پیشرفت ورزشی در حوزه زنان نیز اتفاق افتاده است و مسئولان این کشور اظهار امیدواری کرده‌اند که اگر آموزش‌های زنان در ریاض ادامه پیدا کند ممکن است به‌ زودی شاهد حضور تیم ملی گلف زنان عربستان سعودی در تورنمنت‌های جهانی باشیم.

بیشتر از ورزش