عربستان سعودی، میزبان مسابقات گلف حرفه‌ای زنان

این مسابقات در شهر اقتصادی ملک عبدالله در شمال جده برگزار می‌شود

تور زنان اروپا در ابتدا قرار بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود ولی به دلیل همه‌گیری جهانی کرونا، این رویداد به تعویق افتاد-BJORN LINDGREN / AFP

عربستان سعودی خود را برای برگزاری اولین مسابقات ورزشی حرفه‌ای زنان در  رشته گلف آماده می‌کند.

این مسابقات در آبان‌ماه برگزار خواهد شد. طی این روزهای ۲۲ آبان تا ۲۹ آبان‌ماه، دو رویداد ورزشی در این مسابقات رخ خواهد داد؛ نخست از روز ۲۲ تا ۲۵ آبان مسابقات تور زنان اروپا (LET) در زمین گلف شهر ملک عبدالله برگزار می‌شود که جایزه آن یک‌میلیون دلار خواهد بود. تور زنان اروپا پس از مسابقات آزاد انگلیس و اسکاتلند، سومین رویداد پردرآمد در مسابقات گلف است.

تور زنان اروپا در ابتدا قرار بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود ولی به دلیل همه‌گیری جهانی کرونا، این رویداد به تعویق افتاد.

دومین رویداد در این دوره مسابقه از تاریخ ۲۷ آبان تا ۲۹ آبان برگزار می‌شود که تیم ملی زنان عربستان هم در آن حضور دارد و مسابقات ترکیبی از بازیکنان حرفه‌ای و آماتور است. جایزه این رویداد هم ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الكساندرا آرماس ، مدیرعامل تور زنان اروپا می‌گوید: «ما برای برگزاری اولین مسابقه گلف حرفه‌ای زنان در عربستان سعودی بسیار هیجان‌زده هستیم. ما از تعهد آن‌ها در سازمان‌دهی نه‌تنها یك بلکه دو مسابقه در سال سخت گلف سپاسگزاریم.»

این مسابقات سومین و چهارمین دوره مسابقات حرفه‌ای عربستان سعودی در دو سال گذشته است. پیش‌تر مسابقات بین‌المللی مردان نیز در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در عربستان برگزار شده بود.

عربستان سعودی اخیراً میزبان چندین رویداد ورزشی از جمله مسابقه برگشت مسابقات سنگین‌وزن بوکس بین آنتونی جاشوا و اندی روئیز جونیور در سال ۲۰۱۸ و همچنین سوپرجام ایتالیا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بوده است.

عربستان سعودی در سال‌های گذشته و پس از به پادشاهی رسیدن ملک سلمان، اصلاحات اجتماعی گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده است. کم‌شدن محدودیت‌های زنان بخشی از این اصلاحات بوده است.

عربستان همچنین مجموعه فستیوال‌هایی را برای معرفی فرهنگ‌های جهان برگزار می‌کند که نمونه منطقه‌ای آن در دهه ۴۰ و ۵۰ در ایران با نام جشن هنر برگزار می‌شد.

بیشتر از ورزش