پدیده‌های توضیح‌ناپذیر در آسمان؛ ناسا هم درباره بشقاب‌پرنده‌ها تحقیق می‌‌کند

پیش‌بینی می‌شود که این بررسی ۹ ماه طول بکشد، اما ناسا گفت درباره منشا فرازمینی اشیای پرنده ناشناخته هیچ مدرکی وجود ندارد

نخستین جلسه استماع کنگره درباره بشقاب‌پرنده‌ها بعد از چند دهه، ماه گذشته برگزار شد‌ـ STEFANI REYNOLDS / AFP

ناسا قرار است درباره پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناخته یا یوای‌پی‌ها (UAPs) تحقیقی مهم انجام دهد.

این پژوهش بعد از سال‌ها گمانه‌زنی درباره رویدادهایی در آسمان انجام می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را هواپیما یا پدیده‌های طبیعی شناخته‌شده پنداشت.  

این سازمان فضایی در اطلاعیه‌اش تاکید کرد که «هیچ مدرکی دال بر منشا فرازمینی یوای‌پی‌ها وجود ندارد».

اما گفت مهم است که تا حدی ماهیت آن‌ها را بشناسیم زیرا ناسا وظیفه دارد از امنیت فضاپیماها مطمئن شود.  

این پژوهش به شناسایی داده‌های موجود، بهترین راه‌های جمع‌آوری داده‌ها و چگونگی استفاده از آن برای پیشبرد درک اشیاء پرنده ناشناخته می‌پردازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود تکمیل [این پروژه] با همکاری کارشناسان حوزه‌های علمی، هوانوردی و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌، ۹ ماه طول بکشد. این پژوهش پس از اتمام، به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

توماس روزبوشن، معاون علوم ناسا، گفت: «ناسا معتقد است که ابزارهای کشف علمی قدرتمندند و این‌جا نیز کاربرد دارند.»

«ما به طیف وسیعی از مشاهده‌های زمین از فضا دسترسی داریم‌– و این منبع حیاتی پژوهش‌های علمی است. ابزار و گروهی داریم که در بهبود درک ما از ناشناخته‌ها کمک می‌کنند. این تعریف دقیق علم است. این کاری است که انجام می‌دهیم.»

علاقه ایالات متحده آمریکا به پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناس اخیرا افزایش چشمگیری داشته است‌– هرچند منشا نورهای مرموز آسمان را هنوز مشخص نکرده است.

در نخستین جلسه استماع کنگره درباره بشقاب‌پرنده‌ها (َUFOs) که بعد از چند دهه، ماه گذشته برگزار شد، اطلاعات جدید یا قطعی اندکی ارائه شد. مقام‌های اطلاعاتی به قانون‌گذاران گفتند هنوز از ماهیت واقعی اشیاء ناشناسی که خلبان‌های نظامی رویت کرده‌اند مطمئن نیستند.   

رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعات و امنیت که ناظر برنامه جدید پنتاگون برای پژوهش درباره بشقاب‌پرنده‌ها است، به قانون‌گذاران گفت: «همان‌قدر که شما می‌خواهید بدانید چه چیزی آن‌جا است، ما هم می‌خواهیم بدانیم چه چیزی آن‌جا است.»

«فقط شما نیستید که از ما سوال می‌کنید؛ اعضای خانواده نیز از ما می‌پرسند و شبانه‌روز این سوال‌ها را دریافت می‌کنیم، نه صرفا در جلسه استماع کنگره. بنابراین مهم است که بفهمیم چه چیزی آن‌جا است.»

© The Independent

بیشتر از علوم