طالبان یک خواهر و برادر را در بغلان تیرباران کرد

سهراب،برای آسیب نرسیدن به خانواده‌اش تسلیم شد، اما طالبان او و خواهرش را تیرباران کردند

سهراب، عضو جبهه مقاومت ملی، برای دیدار  مخفیانه با خانواده‌اش به روستای سوق رفته بود-@ahmadandarabi20/توییتر

افراد طالبان در حدود ساعت ۱۰ شب دوشنبه، ۱۶ خرداد، سهراب، یک عضو جبهه مقاومت ملی، و خواهرش را در روستای سوق شهرستان فرنگ استان بغلان، تیرباران کردند.

یکی از اعضای خانواده سهراب، به شرط محفوظ ماندن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که افراد طالبان با مطلع شدن از حضور سهراب در روستای سوق، برای بازداشت او اقدام کردند. پس از بازداشت سهراب، اعضای خانواده‌اش با التماس از طالبان خواستند او را نجات دهند و خواهر ۱۹ ساله او خود را روی سهراب که با دست‌های بسته روی زمین افتاده بود، انداخت و از طالبان خواست او را آزاد کنند؛ اما افراد طالبان در همان لحظه، خواهر و برادر را تیرباران کردند و به بقیه اعضای خانواده هشدار دادند که همین‌طور مجازات خواهند شد.

این عضو خانواده سهراب افزود هنگامی که طالبان خانواده‌ سهراب را محاصره کرد، او برای اینکه به افراد خانواده‌اش آسیبی نرسد، مقاومت نکرد و دست به سلاح نشد؛ بلکه خود را به افراد این گروه تسلیم کرد، اما نیروهای طالبان او و یکی از خواهرانش را تیرباران کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان در ماه‌های اخیر، در سایر استان‌ها از جمله در پنجشیر و تخار نیز با اعضای جبهه مقاومت ملی و خانواده‌هایشان برخوردی مشابهی داشته است. سه هفته قبل و در جریان هجوم نظامیان طالبان به شهرستان ورسج در تخار، دست‌کم پنج نفر از اعضای جبهه مقاومت ملی به همراه بستگانشان، پس از اسارت، تیرباران شدند.

روز جمعه، ۱۳ خرداد، سه عضو جبهه مقاومت ملی در روستای کرباشی استان پنجشیر، پس از اسیر شدن به دست طالبان، به طرز فجیعی کشته شدند. افراد طالبان دو تن از این افراد را سر بریدند و دیگری را تیرباران کردند. روز دوشنبه نیز پدر و پسری از اعضای جبهه مقاومت ملی، در شهرستان پریان استان پنجشیر، به اسارت طالبان درآمدند و پس از پنج ساعت شکنجه، کشته شدند. طالبان احمدشاه، از فرماندهان جبهه مقاومت، را سر بریدند و پسرش جاوید را تیرباران کردند.

روز دوشنبه، یک عضو خانواده احمدشاه، ابتدا به ایندیپندنت فارسی گفت، او پس از شکنجه فراوان، از سوی طالبان تیرباران شده است، اما ساعتی بعد، مولوی حبیب‌الله حسام، برادر احمدشاه، به رسانه افغانستان انترنشنال گفت، احمدشاه از سوی طالبان سر بریده شده است. 

طالبان از حدود یک ماه پیش، با لشکرکشی به پنجشیر، تخار و بغلان، می‌کوشد نیروهای جبهه مقاومت ملی را سرکوب کند، اما این جبهه همواره از وارد آوردن تلفات به طالبان در جریان درگیری‎‌‌ها خبر می‌دهند. نیروهای جبهه مقاومت ملی که بیشتر بومی‌های پنجشیر، بغلان، تخار و سایر استان‌های شمال افغانستان‌اند، به دلیل آشنایی با جغرافیای کوهستان‌های منطقه، توانسته‌اند خود را در سنگرهای کوهستانی پنهان کنند.

جبهه مقاومت ملی، به رهبری احمد مسعود، در آستانه فروپاشی دولت افغانستان در اوت ۲۰۲۱ در پنجشیر شکل گرفت و در این مدت با طالبان درگیری‌های سنگین و شدیدی داشته است.