آتش‌سوزی به جنگل‌های کنر رسید

با ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های نورستان در افغانستان که از یک هفته پیش آغاز شده است، بخش‌هایی از جنگل‌های استان کنر نیز آتش گرفت

مشخص نیست که آتش‌سوزی در کنر ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌های نورستان است یا این آتش‌سوزی جداگانه رخ داده است‌ـ @folad_qader توییتر

با ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های نورستان در افغانستان که از یک هفته پیش آغاز شده است، روز شنبه ۱۴ خرداد، بخش‌هایی از جنگل‌های استان کنر در جوار نورستان نیز آتش گرفت. سجاد نورستانی، خبرنگار افغان که پیش‌تر ساکن نورستان بود و وضعیت آتش‌سوزی‌ها را دنبال می‌کند، به ایندیپندنت فارسی گفت آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌های کنر در منطقه «دیگل» رخ داده است.

سجاد نورستانی گفت هنوز مشخص نیست که آتش‌سوزی در جنگل‌های کنر ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌های نورستان است یا این آتش‌سوزی جداگانه رخ داده است.

در همین حال، مولوی نجیب‌الله حنیف، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در استان کنر، در تماس با روزنامه «اطلاعات روز» گفت از دو روز پیش به این سو، آتش‌سوزی در روستای دیگل شهرستان «چپه‌دره» کنر ادامه دارد و با وجود تلاش‌های فراوان، نتوانسته‌اند آتش را مهار کنند.

جنگل شهرستان چپه‌دره کنر که اکنون آتش گرفته از مناطق هم‌مرز با شهرستان نورگرام استان نورستان است که از یک هفته پیش به این‌سو، در آتش می‌سوزد. سجاد نورستانی پیش‌تر به ایندیپندنت فارسی گفته بود آتش‌سوزی جنگل‌های نورستان در پی نزاع فرماندهان طالبان بر سر محصول چلغوزه رخ داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان بدون آنکه به دلیل آتش‌سوزی در جنگل‌های نورستان و اکنون کنر اشاره کنند، می‌گویند آتش‌سوزی را مهار و از گسترش آتش به بخش‌های دیگر جنگل‌های شرق افغانستان جلوگیری کرده‌اند. عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان، روز پنج‎شنبه ۱۲ خرداد، در دیدار با کاردار سفارت چین در کابل، از این کشور درخواست کرد به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های این مناطق کمک کند.

تلویزیون ملی افغانستان، وابسته به طالبان، نیز روز جمعه گزارش داد که هیئتی متشکل از مقام‌های نهادهای گوناگون به نورستان سفر کردند و با هلیکوپتر از محل آتش‌سوزی بازدید کردند. تلویزیون ملی افغانستان در ادامه افزود که هیئت اعزامی به مسئولان محلی طالبان گوشزد کرد که در آینده، از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند. در گزارش این رسانه، هیچ اشاره‌ای نشد که طالبان برای خاموش کردن آتش چه اقدام‌هایی صورت داده‌اند.