نفت ۱۲۰ دلاری شد

نشست اتحادیه اروپا به‌منظور بررسی منع واردات نفت از روسیه در حال برگزاری است

نفت ۱۲۰ دلاری بالاترین بهای نفت در دو ماه اخیر به‌شمار می‌رود-Reuters

بامداد دوشنبه همزمان با برگزاری نشست اتحادیه اروپا به‌منظور بررسی تحریم‌ها علیه روسیه، بهای هر بشکه نفت برنت به ۱۲۰ دلار رسید.

این نشست که روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت، موضوع منع واردات نفت از روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

ایالات‌متحده آمریکا پیش از این واردات انرژی از روسیه را ممنوع کرده بود. اقدامی که به افزایش شدید بهای بنزین در آمریکا منجر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما اروپا باتوجه به میزان وابستگی به واردات نفت و گاز از روسیه، هنوز نتوانسته است درباره تحریم نفتی روسیه به اجماع برسد.

نفت ۱۲۰ دلاری بالاترین بهای نفت در دو ماه اخیر به‌شمار می‌رود.

این افزایش قیمت درحالی است که سفرهای تابستانی در غرب آغاز شده است و تقاضا برای بنزین بیشتر شده است. همزمان محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا در چین نیز در حال کاهش است که به افزایش تقاضا برای انرژی دامن می‌زند.

همزمان مقامات دولت بایدن در تلاش برای بهبود روابط با عربستان سعودی در این کشور به‌سر می‌برند. جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا پس از ورود به کاخ سفید بر خلاف دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا روابط گرمی با ریاض برقرار نکرد. این سردی روابط همچنان ادامه دارد، اما دولت بایدن پس از حمله روسیه به اوکراین و تنش‌ها در بازار انرژی در ناگزیر به بازبینی سیاست‌های خود در قبال عربستان سعودی، بزرگترین تولید‌کننده نفت در جهان شد.

عربستان سعودی تا کنون با درخواست آمریکا برای افزایش تولید به منظور کاهش قیمت‌ها موافقت نکرده است.

بیشتر از اقتصاد