وال‌استریت خود را برای نفت ۱۰۰ دلاری آماده می‌کند

پایان کرونا و بازگشت اقتصاد به شرایط طبیعی قیمت نفت را افزایش خواهد داد

محرک‌های مالی همراه با آغاز بازگشت به شرایط عادی باعث افزایش مصرف در سطح جهانی خواهد شد-Apu GOMES / AFP

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، دو بانک و صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ وال‌استریت در آمریکا انتظار افزایش قیمت نفت را در آینده نزدیک پیش‌بینی کرده‌اند.

جی.پی. مورگان و گلدمن ساکس انتظار دارند قیمت نفت با فروکش کردن بیماری کرونا به طور قابل توجهی افزایش یابد .

خوش‌بینانه‌ترین برآوردها نشان می‌دهد بازگشت قیمت بین‌المللی نفت خام به ۱۰۰ دلار در هر بشکه در آینده ای نزذیک رخ خواهد داد. قیمت ۱۰۰ دلاری از سال ۲۰۱۴ تاکنون اتفاق نیفتاده است.

این پیش‌بینی‌ها بر این اساس انجام شده است که محرک‌های مالی همراه با آغاز بازگشت به شرایط عادی باعث افزایش مصرف در سطح جهانی خواهد شد.

این امر می‌تواند شرایط را در بخش نفت تغییر دهد. بازار نفت سال گذشته و به دلیل اثرات اقتصادی همه‌گیری کرونا آسیب فراوانی دید و افزایش احتمالی آتی در قیمت نفت بار دیگر این بازار را پررونق خواهد کرد.

کریستین مالک، رئیس بخش نفت و گاز جی.‌پی مورگان، هفته گذشته در یک کنفرانس تلفنی گفت: «ما می‌توانیم ببینیم که نفت ۱۰۰ دلار در هر بشکه یا حتی بیشتر از این قیمت هم خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جفری کاری، تحلیلگر باسابقه در گلدمن ساکس نیز  گفت که او معتقد است نفت امسال در محدوده ۸۰ دلار یا بالاتر معامله می‌شود.

وی ادامه داد: «اعطای مشوق‌های مالی با هدف بهبود وضعیت اقتصادی طبقه متوسط ​​و پایین باعث افزایش مصرف در کالاهای اساسی خواهد شد... این گروه اهل خریدن اتومبیل‌های برقی نیستند، آنها اتومبیل‌های معمولی را دوست دارند.»

از اواخر ماه اکتبر، نفت خام برنت با  بیش از ۶۰ درصد افزایش قیمت به بشکه‌ای ۶۳ دلار رسید، که ناشی از خوش‌بینی ناشی از آغاز واکسیناسیون کرونا و کاهش تولید جهانی نفت بود.

بیشتر از اقتصاد