فینال تسلیم‌ناپذیرها در پاریس

رئال مادرید و لیورپول در پایان یک فصل فوق‌العاده‌، شنبه‌شب برای قهرمانی اروپا سرشاخ می‌شوند

رئال مادرید با وجود شکست عجیب خانگی مقابل تیم گمنام شریف تیراسپول، با عنوان سرگروه به مرحله حذفی رسید - JAVIER SORIANO / AFP

پرونده این فصل فوتبال اروپا، شنبه‌شب با بازی رئال مادرید - لیورپول بسته می‌شود؛ یک فینال باشکوه برای لیگ قهرمانان.

رئال مادرید با وجود شکست عجیب خانگی مقابل تیم گمنام شریف تیراسپول، با عنوان سرگروه به مرحله حذفی رسید. قهرمان اسپانیا مسیر خیلی سختی تا فینال داشت، ولی هر بار در آخرین لحظات توانست راهی برای شکست حریف پیدا کند.

آن‌ها در گام اول با پاری‌سن‌ژرمن پرستاره روبه‌رو شدند و تا نیمه دوم بازی برگشت، دو گل از حریف عقب بودند، ولی با هت‌تریک بنزما در ۱۷ دقیقه کار را تمام کردند. رئال در برابر چلسی هم تا ۱۰ دقیقه پایانی فاصله‌ای تا حذف نداشت، ولی با گل‌های رودریگو و بنزما ورق برگشت.

در نیمه‌نهایی، منچسترسیتی تنها چند ثانیه با صعود فاصله داشت، ولی دو گل رودریگو در وقت اضافه بازی برگشت، سرنوشت برنده را به وقت اضافه کشاند تا رئال با پنالتی بنزما فینالیست شود. مهاجم فرانسوی با ۱۵ گل زده، بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان است و در فینال هم بزرگ‌ترین تهدید برای تیم کلوپ خواهد بود.

لیورپول با شش برد در مرحله گروهی، بی‌دردسر صدرنشین شد و برای رسیدن به فینال مسیر آسان‌تری نسبت به رئال مادرید داشت. آن‌ها به ترتیب اینتر، بنفیکا و ویارئال را حذف کردند. سخت‌ترین دقایق برای شاگردان کلوپ در بازی برگشت با ویارئال بود که میزبان در نیمه اول کاملا برتر بود و دو گل بازی رفت را جبران کرد، ولی لیورپول در نیمه دوم جان گرفت و با زدن سه گل، کار را تمام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیورپول در این فصل، به دنبال قهرمانی در چهار جام بود و توانست جام اتحادیه و جام حذفی را با شکست چلسی در فینال فتح کند. آن‌ها در لیگ برتر انگلیس تا هفته آخر، رقابت نزدیکی با منچسترسیتی داشتند و درنهایت با یک امتیاز کمتر نایب‌قهرمان شدند. یک هفته بعد از این ماراتن نفس‌گیر، لیورپول شنبه‌شب می‌خواهد بختش را برای قهرمانی اروپا آزمایش کند.

بهترین گلزن لیورپول در مسیر فینال محمد صلاح با ۹ گل زده است؛ بازیکنی که برای فینال پاریس انگیزه‌های خاصی دارد. او از مدت‌ها قبل گفته بود که ترجیح می‌دهد در فینال با رئال مادرید روبه‌رو شود.

او در نشست خبری پیش از بازی با ویارئال گفت: «منچسترسیتی حریف قدری است و شخصا ترجیح می‌دهم با مادرید بازی کنیم. ما در فینال به این تیم باختیم و امیدوارم این بار برنده شویم.» او همچنین در توییترش نوشته بود: «حسابی با آن‌ها داریم که باید تسویه کنیم.»

اشاره ستاره مصری به فینال سال ۲۰۱۸ است که با خطای شدید سرخیو راموس، کاپیتان وقت رئال مادرید، کتفش در رفت و مجبور به ترک زمین شد. در شبی که اشتباه کاریوس، دروازه‌بان وقت لیورپول تاریخی شد، رئال این بازی را سه بر یک برد.

حرف‌های صلاح بدون پاسخ نمانده و فده والورده معتقد است که توهین او به رئال مادرید، انگیزه آن‌ها برای چهاردهمین قهرمانی اروپایی تاریخ باشگاه را بیشتر می‌کند: «او به رئال مادرید و بازیکنان تیم بی‌احترامی کرد. حالا ما باید با تمام وجود تلاش کنیم و امیدوار باشیم که یک جام دیگر به هوادارانمان هدیه بدهیم.»

بیشتر از فوتبال