فرهاد میثمی به اعتصاب غذای خود پایان داد

این زندانی سیاسی گفت: «هدف بعدی‌ام پیوستن به مطالبه آزادی معلمان و کارگران زندانی است.»

فرهاد میثمی: اجرا نشدن اعدام جلالی تا پایان اردیبهشت در عمل یعنی تعلیق اجرا - Photo: Social media

فرهاد میثمی، زندانی سیاسی طی پیامی از زندان رجایی‌شهر از پایان اعتصاب غذای خود خبر داد. میثمی از ۱۷ اردیبهشت ماه در اعتراض به اعلام خبر اجرایی شدن حکم اعدام احمدرضا جلالی تا پایان اردیبهشت، در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

رضا خندان، فعال مدنی، روز پنج‌شنبه در توییتر به نقل از فرهاد میثمی نوشت: «اجرا نشدن اعدام جلالی تا پایان اردیبهشت در عمل یعنی تعلیق اجرا. عصر دوم خرداد در بیمارستان با دو قاشق بهار نارنج تولید خانگی خانواده محترم شهابی در چای، اعتصاب غذا را تعلیق کردم.»

این زندانی سیاسی همچنین اعلام کرد: «ضمن پایش این دستاورد جمعی، هدف بعدی‌ام پیوستن به مطالبه آزادی معلمان و کارگران زندانی است.»

فرهاد میثمی در طول اعتصاب غذای خود از دریافت سرم و اعزام به بیمارستان امتناع می‌کرد. پس از وخامت حال فرهادی در شانزدهمین روز اعتصاب غذایش در زندان رجایی شهر؛ مسئولین زندان اقدام به انتقال او به بیمارستان کردند.

محمد مقیمی، وکیل آقای میثمی با اعلام این خبر گفت که وزن فرهاد میثمی به ۵۶ کیلو و ۹۰۰ گرم رسیده است و فشار خون او ۸ روی ۶ است. به گفته مقیمی، فرهاد میثمی حتی در بیمارستان هم از پذیرش سرم خودداری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میثمی همچنین در روز یازدهم اعتصاب غذایش اعلام کرد که با توجه به شرایط جدید پیش‌آمده در مورد پرونده احمدرضا جلالی و همچنین درخواست خانم مهران‌نیا همسر جلالی برای شکستن اعتصاب‌غذا، مدل اعتصاب را تغییر می‌دهد.

میثمی اعلام کرد که مصرف روزی سه وعده آب، هر بار نصف لیوان را به اعتصاب غذایش اضافه خواهد کرد. میثمی به مدت چهار روز در بیمارستان بستری بود و نهایتا روز پنجشنبه به زندان رجایی‌شهر بازگردانده شد.

فرهاد میثمی که در سال ۱۳۹۷ به جرم اعتراض به حجاب اجباری به پنج سال زندان محکوم شد. فرهاد میثمی طی نامه‌ای در مورد علت اعصاب غذایش نوشته بود: «آقای جلالی بیش از سه سال است که توسط ماموران امنیتی تهدید به اعدام می‌شود. این روزها احمدرضا جلالی یکی از بی‌پناه‌ترین انسان‌ها روی زمین است. نگذارید جلالی را اعدام کنند. نه، اصلاح می‌کنم: نگذارید جلالی را ۱۰۰ بار اعدام کنند.»

احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه که در اردیبهشت ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی به اتهام «محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» بازداشت شد.

دادستان تهران احمدرضا جلالی را به «انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش» متهم کرده است. جلالی تا کنون بارها این اتهام‌ها را رد کرده است.