فرستاپن صدر جدول را از لکلر پس گرفت

قهرمان فصل گذشته فرمول یک با فتح مسابقه بزرگ بارسلون به صدر جدول رانندگان رسید

فرستاپن که به لطف ۲۵ امتیاز این مسابقه به امتیاز ۱۱۰ رسید- GABRIEL BOUYS / AFP

مسابقه بزرگ بارسلون برای مکس فرستاپن رقابت آسانی نبود، ولی او پس از شروعی نه چندان خوب، با سخت‌کوشی توانست روی سکوی نخست بایستد. راننده هلندی تیم ردبول در دور چهارم مسابقه، حین تعقیب لکلر، کنترل اتومبیلش را از دست داد و به حاشیه پیست رفت. او همچنین ۲۰ دور پشت سر جرج راسل، راننده تیم مرسدس بود، ولی در نهایت پیشتاز شد و به قهرمانی رسید.

در شروع این رقابت، ظاهرا همه چیز به نفع لکلر، راننده تیم فراری و صدرنشین رده‌بندی رانندگان، بود. او مسابقه را از رتبه اول شروع کرد و تا میانه مسیر پیشتاز بود، ولی به دلیل نقص فنی موتور اتومبیلش مجبور به کناره‌گیری شد. 

او درباره این ماجرا گفت: «مشکلی که برای اتومبیل پدید آمد ناراحت‌کننده بود، ولی از طرف دیگر، نکات مثبت زیادی وجود داشت. سرعت ما در زمان‌گیری خیلی خوب بود و سرعت حین مسابقه و مدیریت تایرها نسبت به دو مسابقه قبلی خیلی بهتر شده بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرستاپن که به لطف ۲۵ امتیاز این مسابقه به امتیاز ۱۱۰ رسید و بالاتر از لکلر در صدر جدول رانندگان ایستاد، گفت: «این مسابقه برایم دو نیمه داشت. ۳۰ دور اول مرا عصبانی کرده بود، چون در دور چهارم از پیست خارج شدم. بعد از آن هم به دلیل مشکل DRS  نمی‌توانستم از راسل سبقت بگیرم.»

مسابقه بزرگ بارسلون برای تیم مرسدس هم رخدادهای مثبتی داشت. لوئیس همیلتون که تا رده نوزدهم رفته بود، در نهایت پنجم شد و راسل، راننده دیگر این تیم، روی سکوی سوم ایستاد.

قهرمانی فصل هنوز رویایی دست‌نیافتنی برای تیم مرسدس است، ولی همیلتون باور دارد که پیشروی او در این مسابقه نشانه امیدوارکننده‌ای است و این تیم می‌تواند به موفقیت در ادامه فصل خوش‌بین باشد: «چنین مسابقه‌ای شبیه یک یپروزی است و حسی که بعد از صعود به رتبه‌های آخر دارید، گاهی از بردن مسابقه بهتر است. این نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی پیش می‌رویم و مرا امیدوار می‌کند که می‌توانیم برای بردن مسابقه‌های بعدی بجنگیم.»

راسل، راننده دیگر مرسدس، نیز گفت: «بعد از این مسابقه به عنوان یک تیم حس می‌کنیم که یک دوره سخت را پشت سر گذاشته‌ایم و این برای ما به نوعی شروع فصل است. بالاخره مشکلات اتومبیل را رفع کردیم و حالا می‌توانیم روی موفقیت تمرکز کنیم. ما شش مسابقه را از دست دادیم، ولی دلیلی ندارد که نتوانیم آن را جبران کنیم.»

مسابقه بزرگ بعدی یکشنبه هفته آینده در پیست خیابانی موناکو خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که رانندگان فراری، ردبول، و مرسدس، رقابت خیلی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

بیشتر از ورزش