کمبود‌ ساعت رولکس در بازار فرصتی مناسب برای رقبا ایجاد کرد

برای کسانی که نمی‌خواهند در صف خریداران رولکس منتظر شوند انتخاب‌های دیگری هم وجود دارد

فروش ساعت‌های لوکس در طول دوران همه‌گیری جهانی افزایش یافت-Rolex

راز امپراتوری رولکس به جز فناوری برتر آن در صنعت ساعت‌سازی، عرضه محدود محصولات خود است. این تعداد کنترل‌شده محصولات باعث می‌شود داشتن یک رولکس اصل همیشه رویایی باشد که حتی با داشتن پول کافی هم برای خرید آن باید صبر و حوصله به خرج دهید.

برای کسانی که نمی‌خواهند در صف خریداران رولکس منتظر شوند انتخاب‌های دیگری هم وجود دارد. گروه ساعت‌های سوئیس از دو برابر شدن فروش ساعت‌هایی مانند امگا، تگ هویر و برایتلینگ خبر می‌دهد.

به گزارش بلومبرگ رییس گروه ساعت‌های سوئیس به‌تازگی گفت که رونق تقاضا برای ساعت‌های رولکس و ناموجود بودن آن، موجب علاقه به ساعت‌های لوکس دیگر شده است.

هیو برایان دافی، مدیر اجرایی این فروشگاه‌ها، گفت که فروش مارک‌های لوکس سوئیسی رولکس، پتک فیلیپ و اودمار پیگه در سال مالی ۲۰۲۲ این خرده‌فروشی تنها افزایش «متوسطی» را نشان داده‌ که عمدتاً به دلیل کمبود این ساعت‌های پرطرفدار بود. این امر باعث علاقه به سایر ساعت‌های سطح بالا شده است.

این گروه با ۱۷۱ فروشگاه در بریتانیا و ایالات‌متحده، می‌گوید که تقاضا برای برخی از مدل‌های کارتیه و تودور اکنون باعث مشکلات جدید در عرضه شده است.

 دافی در مورد ساعت هوانوردی کارتیه گفت: «ما هرگز به اندازه کافی سانتوس نداریم. یا به‌اندازه کافی تو دور، به‌ویژه مدل‌های کرونوگراف این مارک را نداریم.»

فروش ساعت‌های لوکس در طول دوران همه‌گیری جهانی افزایش یافت چرا که مصرف‌کنندگان پولی را که معمولاً برای سفر و سرگرمی خرج می‌کردند به سمت خرید ساعت‌های گران‌قیمت هدایت کردند. پس از بازگشایی، فروشگاه‌ها این گروه از افزایش فروش آنلاین و فروش در فروشگاه‌ها سود هنگفتی برد.

قیمت رولکس و برخی دیگر از نام‌های لوکس سوئیسی در بازار دست‌دوم پس از تب افزایش قیمت شروع به افزایش یا کاهش اندکی کرده است.

علی‌رغم این تاثیر و ضربه ناشی از سقوط سهام و ارزهای دیجیتال، دافی می‌گوید که تقاضا برای ساعت‌های رولکس، پتک فیلیپ و اودمار پیگه همچنان از عرضه پیشی می‌گیرد.

بیشتر از زندگی