شهردار نیویورک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ می‌شود؟

پیش‌از اریک آدامز، شهرداران پیشین نیویورک، ازجمله بیل دو بلاسیو، مایکل بلومبرگ و رودی جولیانی هم به‌دنبال جایگاه ریاست‌جمهوری آمریکا بودند

اریک آدامز، شهردار نیویورک در کنار شریک زندگی‌اش تریسی کلنیز - ANGELA WEISS / AFP

جو بایدن ۷۹ ساله گفته است او در دور دوم هم ریاست دفتر ریاست‌جمهوری را به عهده خواهد داشت.

گزارشی مدعی آن است که اگر جو بایدن تصمیم بگیرد از شرکت دوباره در انتخابات کناره‌گیری کند، اریک آدامز، شهردار نیویورک، احتمال دارد به نامزدی کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ چشم دوخته باشد.

رئیس‌جمهوری ۷۹ ساله، پیرترین فرد راه‌یافته به دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا است و اصرار دارد که دو سال بعد، باز هم نامزد [انتخابات] خواهد شد.

طبق گزارش نیویورک پست، افراد مورد اعتماد آقای آدامز می‌گویند که افسر پیشین پلیس نیویورک (NYPD) که به سیاستمدار تبدیل شده است، فکر می‌کند که حالا سکویی برای اداره عالی‌ترین دستگاه کشوری دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فردی نزدیک به شهردار به روزنامه‌نگار راست‌گرا گفت: «اریک مدام به من گفته است که فکر می‌کند سکویی برای شرکت در انتخابات ریاست دولت ملی در سال ۲۰۲۴ دارد. این را مدام تکرار کرده است. فکر می‌کند که نیویورک، سکویی ملی است. او فکر می‌کند که حزب ملی بیش‌ازحد به چپ متمایل شده است و فکر می‌کند که سکویی برای پیروزی دارد.»

اگر آدامز، نامزد رسیدن به کاخ سفید شود، به صف طولانی شهرداران نیویورک که مایل‌اند این کار را بکنند‌، ازجمله بیل دو بلاسیو، مایکل بلومبرگ و رودی جولیانی می‌پیوندد.

اما هیچ‌یک از شهرداران [نیویورک] تاکنون به ریاست جمهوری نرسیده‌اند.

کریس کافی، معاون مدیرعامل شرکت مشاوره سیاسی تاسک استراتژیز (Tusk Strategies)، به پست گفت: «او یکی از شناخته‌شده‌ترین مقام‌های سیاه‌پوست منتخب در کشور است.»

«اگر آدامز بتواند در حل مشکل جرایم [در نیویورک] موفقیتی به‌دست آورد و رئیس‌جمهوری تصمیم بگیرد که در انتخابات شرکت نکند، نقشه‌اش می‌گیرد. به نظرم اگر این را در نظر نگیرد دیوانه است.»

بر اساس داده‌های اداره پلیس نیویورک، جرایم عمده در شهر نیویورک‌ تا تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ در مقایسه با همان تاریخ در سال ۲۰۲۱ به میزان  ۴۲.۷ درصد افزایش داشته است.

ایوان تایز، مشاور آقای آدامز، این ادعا را رد کرد و گفت: «شهردار هیچ گفت‌وگویی با کسی در مورد شرکت کردن در انتخابات ریاست جمهوری نداشته است. او صد‌د‌رصد تمرکزش را بر پایین آوردن جرایم و بهبود وضع اقتصادی در نیویورک گذاشته است تا این شهر را به وضع سابق خود برگرداند.»

© The Independent

بیشتر از جهان