کامیل واسکوئز؛ وکیل جانی دپ به چهره شاخص اینترنتی تبدیل می‌شود؟

دنبال‌کنندگان دادگاه دو ستاره سرشناس هالیوود حالا طرفدار یکی از وکلای جوان این محاکمه جنجالی شده‌اند

میلیون‌ها بیننده در سرتاسر جهان نبرد حقوقی بین جانی دپ و امبر هرد را تماشا می‌کنند، اما علاوه بر این بازیگران سرشناس هالیوود، حالا چهره دیگری نیز در کانون توجه قرار گرفته است؛ کامیل واسکوئز، وکیل جانی دپ.

به گزارش بی‌بی‌سی، این وکیل ۳۷ ساله اهل کالیفرنیا در جریان دادگاه جانی دپ علیه همسر سابقش، توجه میلیون‌ها نفر را به خود جلب کرده است. کامیل واسکوئز با شیوه دفاع از موکلش به یکی از چهره‌های سرشناس تبدیل شده است و طرفداران خاص خودش را دارد.

حامیان جدید کامیل واسکوئز، بیشتر به‌دلیل مجادله و گفت‌وگوهای پرتنش با امبر هرد و وکلایش طرفدار او شده‌اند. این شهرت تا آنجا رسیده که لباس‌‌های مزین به نام او تولید شده است و هشتگ‌هایی در تحسین او در رسانه‌‌های اجتماعی نوشته می‌شود.

یک ویدیو دو دقیقه‌ای از کامیل واسکوئز که پیوسته حرف‌های وکیل امبر هرد در دادگاه را به نشانه اعتراض قطع می‌کند، تنها در چند روز بیش از ۲۷ میلیون بازدید در رسانه اجتماعی تیک‌تاک داشته است. در یکی از توییت‌ها نیز کاربری درباره او نوشته است: «هنوز جانی دپ را دوست دارم و از حالا به بعد طرفدار سرسخت کامیل واسکوئز هم هستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کامیل واسکوئز که در سانفرانسیسکو از پدر و مادری کوبایی و کلمبیایی به دنیا آمد، در سال ۲۰۰۶ از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و در سال ۲۰۱۰ از دانشکده حقوق در لس‌آنجلس فارغ‌التحصیل شد.

در چهار سال گذشته، او در موسسه براون رودنیک، یک شرکت حقوقی مطرح که با جانی دپ قرارداد بسته بود، به‌عنوان وکیل در پرونده ۵۰ میلیون دلاری او علیه امبر هرد مشغول به کار بوده است. او یکی از ۹ وکیل این شرکت است که در این محاکمه مشارکت داشتند.

موفقیت این وکیل جوان تا حدی است که او در سال ۲۰۲۱، به‌عنوان یکی از بهترین وکلای مجله وان تو واچ (One to Watch) انتخاب شد. با این حال، شهرت او پس از دادگاه جانی دپ افزایش چشمگیری داشت و حامیان او بر شیوه او در دفاع از حقوق مردان قربانی خشونت خانگی تاکید می‌کنند.

از لحظات به یاد ماندنی دادگاه برای طرفداران جانی دپ و وکلایش می‌توان به بازجویی کامیل واسکوئز از امبر هرد در مورد سرنوشت هفت میلیون دلاری که قبلا تعهد کرده بود به خیریه اهدا کند اشاره کرد، یا زمانی که به او گفت عکس‌هایش را برای نشان دادن کبودی ویرایش کرده است.

با این حال او منتقدانی هم دارد. برخی از دنبال‌کنندگان ماجرای دادگاه دپ و هرد، کامیل واسکوئز را متهم می‌کنند که ادعاهای خشونت خانگی و تجاوز جنسی مطرح‌شده علیه موکلش را بی‌اعتبار می‌کند. یکی از کاربران توییتر در این مورد نوشت: «به کامیل واسکوئز بگویید که به تنهایی فمینیسم را در کمتر از دو ساعت به ۵۰ سال قبل برگردانده است. به او بگویید که تاریخ از تو با مهربانی یاد نمی‌کند.»

با همه اینها باید دید که آیا محبوبیت وکیل جانی دپ در اینترنت می‌تواند با موفقیت او در دادگاه همراه شود یا این پرونده یک شکست تاریخی برای این وکیل جوان خواهد بود.

بیشتر از جهان