اجبار زندانیان سیاسی در کره شمالی برای کار بر روی پروژه هسته‌ای

اغلب اوقات فقط چهار ساعت فرصت برای خواب شبانه زندانیان باقی می‌ماند

گفته می‌شود زندانیان اردوگاه کار اجباری هواسونگ در حال ساخت و ساز یا پاکسازی در سایت های هسته ای هستند- AFP

زندانیان سیاسی در کره شمالی مجبور هستند تا زمین آزمایش تسلیحات هسته‌ای این کشور را بازسازی کنند.

به نوشته وب‌سایت میرور، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد که کره شمالی ساخت یک راکتور هسته‌ای جدید را از سر گرفته است که در صورت تکمیل، ظرفیت تولید پلوتونیوم برای تسلیحات هسته‌ای را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

گفته می‌شود زندانیان اردوگاه کار اجباری هواسونگ در حال ساخت و ساز در این مکان هستند.

یک منبع به روزنامه کره جنوبی دیلی ان کی گفت که زندانیان در تونل‌های مخفی و مکان‌هایی که برای مردم عادی خطرناک هستند تا سرحد مرگ کار می‌کنند. به زندانیان هیچ غذایی بیشتر از حداقل جیره روزانه داده نمی‌شود و اجازه ورود هیچ غذایی از خارج زندان نیز به آن‌ها داده نمی‌شود. به همین دلیل روزانه تعداد زیادی از زندانیان می‌میرند.

هواسونگ که با نام کمپ ۱۶ نیز شناخته می‌شود، یکی از وحشیانه‌ترین بازداشتگاه‌های کره شمالی است که برای زندانیان سیاسی ساخته شده است. آن‌ها هیچ شانسی برای آزادی ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک افسر امنیتی سابق در اردوگاه هواسونگ به عفو بین‌الملل گفت که زندانیان بیش از حد کار می‌کنند و زمان بسیار کمی برای استراحت دارند. زندانیان مجبورند تمام روز را تا زمانی که سهمیه کار خود را انجام دهند، کار کنند و اغلب اوقات برای آن‌ها فقط چهار ساعت فرصت خواب شبانه باقی می‌ماند.

طبق گزارش‌ها، از آنجایی که زندانیان اجازه خروج از اردوگاه خود را ندارند، رژیم از این خلأ قانونی برای تسهیل انتقال زندانیان پیشین به اردوگاه جدید استفاده کرده است. در همین راستا، مسئولیت کسانی که در اردوگاه قدیمی باقی‌مانده بودند از وزارت امنیت کشور به وزارت تامین اجتماعی منتقل شد

این منبع آگاه گفت: تدابیری اتخاذ شد تا زندانیان بتوانند توسط محافظان مسلح برای ساخت تونل‌ها و پایگاه‌های ویژه‌ای که حضور در آن برای عموم ممنوع است، کار کنند.

توصیف‌هایی که از تونل‌های مذکور ارائه می‌شود مانند تونل‌هایی است که برای انجام آزمایش تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌شود. نزدیکی آن‌ها به کمپ این گمانه‌زنی را ایجاد کرده است که آن مکان‌ها همان تونل‌های پروژه هسته‌ای است.

کمیته حقوق بشر در کره شمالی (HRNK) که به طور گسترده وضعیت اردوگاه‌های کار اجباری و زندان‌های این کشور را مستند کرده است، گفت که تصاویر ماهواره‌ای را برای بررسی هرگونه تغییر احتمالی در هواسونگ زیر نظر دارد.

مدیر اجرایی، گرگ اسکارلاتیو گفت:. با توجه به نزدیکی کمپ ١٦ به تاسیسات آزمایش هسته‌ای، استفاده از زندانیان در داخل تونل‌های آزمایش هسته‌ای امکان‌پذیر است.

او افزود: «البته استفاده از نیروی کار زندان برای حفر تونل در سنگ‌های سخت، بعید است. زیرا به جای کلنگ و چکش، به تجهیزات سنگین نیاز دارد؛ اما استفاده از اسرا در عملیات‌ پاک‌سازی پس از آزمایش‌های هسته‌ای یا در بازسازی مکان‌های آزمایش، از نظر من منطقی است.»

بیشتر از جهان