تیراندازی در بنیاد مستضعفان ایلام؛ دست‌کم چهار نفر کشته شدند

رسانه‌های دولتی می‌گویند مهاجم کارمند اخراج‌شده بنیاد مستضعفان بود

معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان ایلام در اولین اظهار نظر خود گفت که بررسی ابعاد این ماجرا در دستور کار قرار دارد - ایرنا

در یک رویداد که صبح چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت، در سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام اتفاق افتاد، دست‎‌کم چهار نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند و فردی که رسانه‌های دولتی او را «گروگان‌گیر» خوانده‌اند و از کارکنان اخراج‌شده این اداره بود، خودکشی کرد.

فرزاد یاسمی، معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان ایلام، با تایید خبر «گروگان‌گیری» در یکی از ادارات بنیاد مستضعفان در ایلام، به خبرگزاری تسنیم گفت: «این فرد در اقدامی جنون‌آمیز، گروگان‌گیری و در نهایت به سمت عوامل این اداره تیراندازی کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی استان ایلام، در این حادثه چهار نفر کشته و هفت نفر زخمی شده‌اند. حال برخی مصدومان وخیم است و به اتاق عمل منتقل شده‌اند. خبرگزاری دولتی ایرنا ساعاتی پس از این حادثه، در خبری، «پایان گروگان‌گیری» را با حضور نیروهای یگان ویژه اعلام کرد اما نوشت که تعداد قطعی کشته‌شدگان و مصدومان هنوز مشخص نیست.

ساختمان سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام در مرکز این شهر واقع شده و کار اصلی آن فروش و مصادره املاک توقیفی است.

معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان ایلام در اولین اظهار نظر خود گفت که بررسی ابعاد این ماجرا در دستور کار قرار دارد اما مقام‌های محلی و مسئولان بنیاد مستضعفان تاکنون درباره عوامل زمینه‌ساز این حادثه توضیحی نداده‌اند.