اسرائیل مانور حمله گسترده به ایران برگزار می‌کند

به نوشته تایمز اسرائیل، پس از به‌کارگیری فناوری تازه هوش‌مصنوعی در ارتش اسرائیل، شمار اهداف احتمالی حمله‌ چهار برابر شده است

نیروی هوایی اسراییل باید خود را در برابر توانایی‌های پدافندی و دفاع هوایی ایران هم آماده کند - وزارت دفاع اسرائيل

برای اولین بار، ارتش اسرائیل، برای یک حمله گسترده به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌‌شود. این مانور قرار است اواخر همین ماه میلادی انجام شود.

روزنامه تایمز اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت در گزارشی نوشت ارتش اسرائیل در مانور «ارابه‌های آتش» حمله به مراکز و تاسیسات هسته‌ای ایران را تمرین خواهد کرد.

در این مانور، با بهره‌گیری از فناوری «هوش مصنوعی»، این امکان وجود دارد که اهداف نظامی تازه شناسایی و معرفی شود.

روزنامه تایمز اسرائیل در بخشی از گزارش روز سه‌شنبه خود می‌نویسد واحد هوش‌مصنوعی موسوم به «تولید اهداف جدید» اطلاعات خود را از طریق رهگیری و جمع‌آوری مجموعه بزرگی از داده‌های مرتبط با تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، ویدئوهای دوربین‌های نظارتی، تصاویر ماهواره‌ای و مجموعه بزرگی از حس‌گرهای مختلف به دست می‌آورد.

این سامانه جدید نظامی، با تجزیه‌و‌تحلیل و مرتبط کردن داده‌های به دست آمده، اهداف نظامی جدید تولید و معرفی می‌‌کند. 

به نوشته تایمز اسرائیل، پس از به‌کارگیری فناوری تازه «هوش‌ مصنوعی» و «یادگیری ماشین» در ارتش اسرائیل، شمار اهداف احتمالی حمله‌ها چهار برابر شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته تایمز اسرائیل، مقام‌های ارتش اسرائیل معتقدند که با به کارگیری این فناوری‌های تازه، شمار تلفات غیرنظامی کاهش می‌یابد و ارتش با دقت بیشتری می‌توانند نیروها و مراکز مشخصا «نظامی» را هدف قرار دهد.

به نوشته تایمز اسرائیل، واحد «تولید اهداف جدید»، تقریبا از دو سال پیش فعال شده و حتی در میانه هرج‌ومرج یک درگیری احتمالی هم می‌تواند اطلاعات تازه به دست آورد و اهداف نظامی جدید ایجاد کند.

به نوشته تایمز اسرائیل، حمله شبیه‌سازی شده اسرائیل به اهداف هسته‌ای ایران، بر فراز دریای مدیترانه از هفته چهار ماه مه شروع می‌شود.

به نوشته تایمز اسرائیل، نیروی هوایی این کشور نه تنها باید برای بمباران تاسیسات و مراکز هسته‌ای ایران که در اعماق زمین ایجاد شده راهی بیابد؛ بلکه باید خود را در برابر توانایی‌های پدافندی و دفاع هوایی ایران که به نوشته این روزنامه «روز‌به‌روز پیشرفته‌تر شده است»؛ هم آماده شود.

به نوشته تایمز اسرائیل، ارتش اسرائیل همچنین باید خود را در برابر واکنش‌ها و اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی ایران و متحدانش در منطقه آماده کند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، که به زودی برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی عازم ایالات متحده است؛ روز سه‌شنبه گفت ایران مشغول کار روی سانتریفیوژهای پیشرفته اورانیوم در مراکز جدید زیرزمینی در نزدیکی تاسیسات اتمی نطنز است.

به گفته وزیر دفاع اسرائیل، ایران تنها چند هفته با تولید مواد کافی برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد. به گفته وزیر دفاع اسرائیل، یکی از درس‌های جنگ اوکراین این است که برای جلوگیری از وقوع جنگ‌ها «بهتر است هرچه زودتر از فشارهای اقتصادی، سیاسی و در صورت لزوم نظامی استفاده شود.»

بیشتر از جهان