گران‌ترین سالاد دنیا در فهرست غذای کدام هتل است؟

این سالاد معمولا شامل دو نوع کاهو، مرغ کبابی، چغندر، تخم‌مرغ و آووکادو، با سس خردل دیژون، سیر برشته و سرکه بالزامیک است

این سالاد در تالار غذاخوری لیگ چوگان سرو می‌شود - Dorchester Collection/The Beverly Hills Hotel

هتل بورلی هیلز لس‌آنجلس با فروش «نوع ویژه» سالاد مخصوص مک کارتی‌ خود به قیمت هزار و ۹۱۲ دلار (هزار و ۵۴۷ پوند)- صد‌ و دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

این سالاد که در تالار غذاخوری لیگ چوگان سرو می‌شود، معمولا ۴۴ دلار (۳۶ پوند) قیمت دارد که قیمتی معقول است- قیمت نوع جدید به پاس سال تاسیس هتل ۱۹۱۲ است.

نام این سالاد برگرفته از نام نیل مک کارتی، کاپیتان تیم چوگان محلی و مهمان همیشگی تالار غذاخوری چوگان در دهه ۱۹۴۰ است که یک بار سالادی متشکل از مواد بسیار خاصی را درخواست کرد - و در نهایت این سالاد در فهرست غذا گنجانده شد.

این سالاد معمولا شامل دو نوع کاهو، مرغ کبابی، چغندر، تخم‌مرغ و آووکادو، با سس خردل دیژون، سیر برشته و سرکه بالزامیک است.

نوع ممتاز ۱۹۰۰ دلاری این سالاد شامل خرچنگ، خاویار و پولک‌های طلا است و به‌وسیله پیشخدمت‌هایی با دستکش سفید و در کاسه‌ مخصوص ساخت چینی‌ساز فرانسوی برنادود (Bernardaud) و همراه با یک بطری شامپاین دام پرینیون (Dom Pérignon) سرو می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طرح این کاسه ویژه، الهام گرفته از کاغذ دیواری معروف هتل بورلی هیلز با برگ‌های موز صورتی و سبز است و مهمانان می‌توانند پس از صرف سالاد آن را به خانه ببرند.

به گفته هتل، بخشی از درآمد حاصل از فروش این سالاد مخصوص آدم‌های دست‌ودل‌باز، به موسسه خیریه ال‌ای کانزرونسی (LA Conservancy) که مسئول حفاظت از آثار تاریخی لس‌آنجلس است، اختصاص خواهد یافت.

این سالاد در فهرستی بلند، می‌تواند با ‌عنوان گران‌ترین سالاد دنیا در تاریخ ثبت شود. رکورد قبلی در سال ۲۰۰۳ در هتل همپل (Hempel) لندن به ثبت رسید و از آن  «سالاد دریا و زمین فلورت» به قیمت ۶۳۵ پوند (۷۷۸ دلار) بود که سرآشپز ریموند بلان به مناسبت هفته سالاد ملی فلورت فراهم کرده بود.

سالاد ابداعی بلان شامل خاویار بلوگا، ترافل رنده شده، سیب‌زمینی با برگ طلا، خرچنگ کورنیش و لابستر و سرکه بالزامیک ۳۰ ساله بود.

تابستان پارسال، رستوران‌دار هلندی، رابرت جان دی وین، هم گران‌ترین همبرگر جهان به قیمت پنج هزار یورو (چهار هزار و ۳۰۰ پوند) را عرضه کرد.

این برگر که در د دالتونز داینر (De Daltons Diner) در ورت‌هایزن (Voorthuizen) عرضه می‌شود، «د گلدن بوی» (The Golden Boy) نام دارد و در بشقابی مملو از دود ویسکی سرو می‌شود و از بهترین مواد ازجمله گوشت گاو ژاپنی، شاه خرچنگ، خاویار و ترافل تهیه شده است.

© The Independent

بیشتر از سفر