«سیفان حسن» قهرمان دوی ۱۵۰۰ متر پاک است

قهرمان جهان به شایعات درباره استفاده از موادنیروزا پاسخ داد

سیفان حسن قهرمان هلندی متولد اتیوپی

Getty 

روز شنبه، سیفان حسن پس از کسب عنوان قهرمانی در ۱۵۰۰ متر جهان و چند روز پس از ممنوعیت مربی‌اش آلبرتو سالازار به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ، تکرار کرد که او یک ورزشکار پاک و بدون آلودگی به مواد نیروزا است.

سالازار آمریکایی، سرمربی پروژه نایکی اورگان(NOP) ، روز دوشنبه به مدت چهار سال از طرف آژانس مبارزه با دوپینگ ایالات متحده (USADA) به دلیل «هماهنگی و تسهیل اجرای دوپینگ ممنوعه» از مربیگری منع شد.

نایکی هرگونه عمل نادرستی را نفی و تعهد کرده که تقاضای تجدید نظر کند و گفته است که در کنار مربی‌اش می‌ایستد.

تاکنون اشاره‌ای نشده که حسن مرتکب تخلفی شده باشد، اما پس از مسابقه در مصاحبه‌ای که در کنار زمین با او انجام و از برنامه زنده تلویزیون پخش شد و در کنفرانس خبری پس از مسابقه از او در این خصوص سئوال شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زن هلندی متولد اتیوپی گفت قبل از پیوستن به NOP در سال ۲۰۱۶ ، او مسابقات خوبی را برنده شده بود.

حسن گفت: «این هفته بسیار سخت بود و ذهنم خیلی مشغول بود، اما مدیر خوبی دارم و او واقعاً از من حمایت کرد. من به جهانیان نشان می‌دهم که یک ورزشکار پاک هستم».

«من نمی‌دانم چرا آنها مرا در مرکز توجه قرار داده‌اند. من قبل از اینکه به آکادمی نایکی بپیوندم، از سال ۲۰۱۴ در صدر قرار داشتم، آنها می‌توانند پیشینه من را بررسی کنند. آنها چه فکر می‌کنند، فکر می‌کنند که سازمان جهانی ضد دوپینگ من را آزمایش نمی‌کند؟»

یکی از رقبای حسن گفت که او با تماشای «مو فرح»، قهرمان بریتانیایی جهان و المپیک، که مربی‌اش سالازار بود ، تصمیم گرفت تا به NOP بپیوندد.

این بازیکن ۲۶ ساله گفت: «او (مو فرح) همیشه در مسابقات قهرمانی خوب کار کرده، من به او اعتقاد دارم»، و افزود که «هرگز چیزی [در زمینه دوپینگ] در NOP ندیده‌ام».

او گفت: «از زمانی که من به آکادمی نایکی پیوسته‌ام، چیزی ندیده‌ام، آنها هرگز چیزی به من پیشنهاد نکرده‌اند. من به ورزش پاک اعتقاد دارم، گروه پاک است، آنها بسیار سخت کار می‌کنند، آنها واقعاً کارمندان شگفت انگیز و خوبی خصوصاً در بخش فیزیوتراپی دارند».

وی در مورد تاکتیک های خود در مورد فینال ۱۵۰۰ متر، که او از پایان دور اول پیشتاز بود، گفت: «من درباره استراتژی بحث نکردم، چون کسی را برای بحث در مورد آن نداشتم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© Reuters

بیشتر از ورزش