انتقام جیمی باتلر از فیلادلفیا

میامی هیت به لطف درخشش باتلر به فینال کنفرانس شرق رسید

ستاره میامی در بازی ششم جیمی باتلر بود که ۳۲ امتیاز گرفت و هشت ری‌باند و چهار اسیست داشت- Tim Nwachukwu/Getty Images/AFP

میامی هیت با برتری ۹۹-۹۰ مقابل فیلادلفیا در بازی ششم، به فینال کنفرانس شرق «ان‌بی‌ای» (NBA) رسید و با برنده جدال بوستون سلتیکس و میلواکی باکس روبه‌رو می‌شود.

میامی در سری بازی‌های نیمه‌نهایی کنفرانس شرق شروع بهتری داشت و دو بازی نخست را از فیلادلفیا برد. دردسر میامی زمانی شروع شد که جوئل امبید، سانتر قدرتمند فیلادلفیا، از مصدومیت بازگشت و این تیم توانست با پیروزی در بازی‌های سوم و چهارم، رقابت را به تعادل بکشاند. با این حال میامی دوباره اوج گرفت و با بردن بازی‌های پنجم و ششم، صعودش را قطعی کرد.

به گزارش «اسپرت ایلاستریتد»، این دومین صعود میامی به فینال کنفرانس شرق در سه سال گذشته است. آن‌ها در سال ۲۰۲۰ که مسابقات در حباب اورلاندو برگزار می‌شد، به فینال رسیدند اما در نهایت مغلوب لس‌آنجلس لیکرز شدند. سال گذشته، میامی در دور اول پلی‌آف مغلوب میلواکی باکس شد و در صورت صعود این تیم به فینال کنفرانس شرق، یک بازی انتقامی در پیش خواهد بود.

ستاره میامی در بازی ششم جیمی باتلر بود که ۳۲ امتیاز گرفت و هشت ری‌باند و چهار اسیست داشت. آن‌ها در حالی برنده شدند که کایلی لاوری، گارد راس این تیم، به دلیل مصدومیت غایب بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باتلر در مصاحبه بعد از بازی از جوئل امبید که زمانی در فیلادلفیا همبازی بودند، تعریف کرد: «واقعا دوستش دارم. به او افتخار می‌کنم. هنوز هم آرزو می‌کنم که با او همبازی بودم. عاشق میامی‌ام و خوشحالم که برای این تیم بازی می‌کنم؛ ولی برای جوئل امبید احترام و عشق زیادی قائلم.»

این احترام دوطرفه است و امبید هم از باتلر تمجید کرد: «او دوست صمیمی و برادر من است. او این روزها در سطحی باورنکردنی بازی می‌کند. او توانست میامی را به مرحله بعد برساند. به او افتخار می‌کنم.»

امبید اضافه کرد: «برای او خوشحالم. نمی‌توانم اینجا بنشینم و بگویم که آرزو نداشتم با او همبازی باشم. هنوز نمی‌فهمم که چرا به او اجازه دادیم برود. دوست داشتم هنوز کنار هم می‌جنگیدیم؛ ولی اوضاع فعلا همین است.»

باتلر و امبید در فیلادلفیا کمتر از یک فصل همبازی بودند و جدایی باتلر در سال ۲۰۱۹، چندان دوستانه نبود. بلیچر ریپورت یک سال بعد، درباره دلایل این جدایی نوشت: «فیلادلفیا از ادامه اختلاف باتلر با برت براوان، سرمربی وقت تیم، نگران بود و حضور او فضا را برای بن سایمونز تنگ‌تر می‌کرد. باتلر به بازی‌ساز اصلی سیکسرز تبدیل شد و سایمونز نقش محدودتری پیدا کرد.»

گذشت زمان نشان داد که این تصمیم درستی نبود. فیلادلفیا امسال سایمونز را به بروکلین فرستاد تا جیمز هاردن را به خدمت بگیرند، ولی این جابه‌جایی هم نتیجه نداد. فیلادلفیا در شش سالی که امبید را در خدمت دارد، هنوز نتوانسته است به فینال کنفرانس شرق برسد و بعد از بازی بامداد جمعه این سوال مطرح می‌شود که اگر باتلر در تیم می‌ماند، چه می‌شد؟

بیشتر از ورزش