برق قطع شد، دامادها عوض شدند

این اشتباه عجیب درپی آن رخ داد که با تصمیم پدر عروس‌ها، مراسم ازدواج سه خواهر و یک برادرشان هم‌زمان برگزار شده بود

قطع‌شدن برق در کنار رسم حجاب چهره، دلیل اشتباه عجیب این دو عروس بود‌ـ SAM PANTHAKY/ AFP

در مراسم ازدواج هم‌زمان دو خواهر در ایالت مادیا پرادش در مرکز هند، دامادها موقتا جابه‌جا شدند. قطع شدن برق در کنار رسم حجاب چهره، دلیل اشتباه عجیب این دو عروس بود.

این مراسم عروسی ناشیانه که روز پنجشنبه (۱۵ اردیبهشت) در روستای آسلانا، حدود ۲۵۰ کیلومتری شهر بوپال، پایتخت این ایالت، رخ داد، پس از انتشار گزارشی به زبان هندی مورد توجه مردم این کشور قرار گرفت و در رسانه‌های اجتماعی پربیننده شد.

طبق دعوت‌نامه این مراسم که به رویت ایندیپندنت رسیده است، این اشتباه عجیب در پی آن رخ داد که رامشلال رایلوت، پدر عروس‌ها، اهل قبیله بهیل، تصمیم گرفت مراسم ازدواج پسر و سه دخترش را در یک روز برگزار کند.

یکی از بستگان حاضر در مراسم ازدواج، در مصاحبه با ایندیپندنت گفت که هر سه خواهر زمانی که به مراسم آیینی ازدواج رسیدند، لباس‌عروس مشابه هم بر تن داشتند و طبق رسم محلی، چهره‌هاشان را با روبنده پوشانده بودند.

اما هم‌ز‌مان با شروع مراسم قبل از ازدواج حدود ساعت ۹ شب، برق شهر قطع شد و دو تا از دختران آقای رایلوت در اولین بخش مراسم، کنار داماد اشتباهی نشستند.

بولا ازدواج کند، داماد را با  گانش، دامادی که قرار بود با خواهرش کاریشما ازدواج کند، اشتباه گرفت. دامادها با هم رابطه خویشاوندی نداشتند.

این دو عروس قبل از آمدن برق و پی بردن اعضای خانواده به این اشتباه، چند بخش از آیین‌های پیش از عقد را با شریک اشتباهی اجرا کردند.

سیتارام، از برادران بزرگ‌تر آقای رایلوت، که فقط به نام کوچکش اشاره شده است، توضیح داد به دلیل قطع برق، که به گفته او رخدادی عادی در این روستا است، دست یکی از عروس‌ها توی دست داماد اشتباهی گذاشته شد.

او گفت: «آن‌ها حلقه گل رد‌و‌بدل نکردند و عقد زناشویی نبستند، اما [این اشتباه] در یکی از آیین‌ها رخ داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیتارام گفت که روستا دکل‌های برق مناسبی ندارد و این حادثه نشان داد که قطعی مکرر برق چگونه می‌تواند مشکلات جدی برای مردم محلی پدید آورد.

او گفت: «این برای ما توهین‌آمیز است؛ به‌دلیل قطع شدن برق دچار این سرافکندگی شدیم.»

او افزود که صرف‌نظر از این ماجرا، عروسی به محض آمدن برق پس از نیمه‌شب، با بستن پیمان ازدواج با داماد‌های درست، «طبق برنامه پیش رفت».

اهالی روستا می‌گویند آمدن به‌موقع برق و جلوگیری از بسته شدن پیمان ازدواج اشتباهی، باعث شده است که بار دیگر به این سخن مرسوم ایمان بیاورند که عقد [برخی] در آسمان‌ها بسته می‌شود.

در حالی‌که دولت هند می‌گوید در سال ۲۰۱۸ تا آخرین روستای دورافتاده این برق‌رسانی کرده، واقعیت این است که بسیاری از مناطق دورافتاده کشور به قطعی متناوب، جیره‌بندی برق، یا مشکلاتی به دلیل ضعف در تعمیر و نگهداری خطوط برق دچار می‌شوند.

ضمن این که در هفته‌های اخیر قطعی برق حتی در شهرهای بزرگ نیز متداول بوده است، زیرا موج گرمای غیرمترقبه در فصل بهار به افزایش تقاضای برق برای سرمایش منجر شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان