تورم هشت درصدی در آمریکا؛ بایدن می‌گوید رسیدگی می‌کند

بایدن هیچ سیاست مشخصی برای مهار تورم ارایه نداد و در عین حال به سیاست‌های اقتصادی جمهوری‌خواهان حمله کرد

نتایج آخرين نظرسنجی‌ها نشان می‌‌دهد که تنها ۴۴درصد آمریکایی‌ها از سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس جمهوری حمایت می‌کنند - Reuters

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، گفت از اوضاع اقتصادی آمریکایی‌ها خبر دارد و مبارزه با تورم در صدر مسائل داخلی دولتش قرار دارد.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت به نقل از رئیس جمهوری ایالات متحده نوشت: «می‌دانم که وضعیت تورم در سراسر آمریکا به خانواده‌ها آسیب زده‌ است. من مایلم همه آمریکایی‌ها بدانند مسئله تورم را بسیار جدی می‌گیرم و این موضوع در صدر اولویت و برنامه‌های داخلی من قرار دارد.»

آخرین برآوردهای اقتصادی در آمریکا نشان می‌دهد که نرخ تورم در ایالات متحده به بالای هشت درصد رسیده است.

«آزاد‌سازی ذخایر استراتژیک نفتی» و «فشار بر شرکت‌ها برای بازگرداندن سود‌ به مصرف‌کنندگان» از راهکارهای دولت بایدن برای پایین آوردن نرخ تورم است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی این راهکار را کوتاه‌مدت ارزیابی می‌کنند.

رئیس‌ جمهوری آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های روز سه‌شنبه‌اش همه‌گیری کرونا، مشکلات ناشی از زنجیره تامین و تهاجم روسیه به اوکراین را عامل افزایش تورم در ایالات متحده معرفی کرد.

بایدن به مصرف کنندگان آمریکایی وعده داد که بانک مرکزی ایالات متحده، اقدام‌های بیشتری برای مهار تورم پیش خواهد گرفت.

بانک مرکزی آمریکا هفته پیش نرخ بهره را نیم‌درصد افزایش داد. انتظار می‌رود تا پایان سال میلادی جاری، یک بار دیگر هم نرخ بهره بانکی در آمریکا افزایش یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن در سخنرانی روز سه‌شنبه‌اش هیچ برنامه سیاسی مشخصی اعلام نکرد. با این حال، در آستانه انتخابات پاییز کنگره، سیاست‌های اقتصادی جمهوری‌خواهان را به چالش گرفت و گفت: «برنامه جمهوری‌خواهان، افزایش مالیات بر خانواده‌های طبقه متوسط ​​است»

وبسایت خبری-تحلیلی «هیل» در گزارشی نوشت صحبت‌های روز سه‌شنبه بایدن، تا اندازه زیادی در پاسخ به طرح پیشنهادی بحث‌برانگیز ریک اسکات، سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، است. این سناتور جمهوری‌خواه خواستار اعمال مالیات فدرال بر درآمد افرادی است که در حال حاضر هیچ پرداختی ندارند.

هفته پیش، اما وان، سخنگوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان، گفت: «رای‌دهندگان آمریکایی می‌دانند که ایالات متحده با رهبری جمهوری‌خواهان، شرایط اقتصادی بهتری دارد و شغل‌های بیشتری ایجاد خواهد شد. او پیش‌بینی کرد که در انتخابات ماه نوامبر، آمریکایی‌‌‌ها به برنامه‌های تثبیت شده جمهوری‌خواهان رای می‌دهند.»

سخنرانی روز سه‌شنبه بایدن، یک روز پیش از انتشار داده‌های تازه‌ از وضعیت اقتصادی آمریکا انجام شد.

نتایج نظرسنجی هفته پیش رویترز و موسسه ایپسوس نشان می‌دهد که  کمتر از نیمی از بزرگسالان آمریکایی، ۴۴درصد، از سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس جمهوری آمریکا حمایت می‌کنند. آمریکایی‌ها مسائل اقتصادی را مشکل شماره یک کشور می‌دانند.

بیشتر از جهان