آغاز دومینوی نقل‌و‌انتقال‌ها با پیوستن هالند به سیتی

انتظار می‌رود این انتقال شروع زنجیره‌ای از جابه‌جایی مهاجمان در اروپا باشد.

مهاجم ۲۱ ساله دورتموند سرانجام با قراردادی پنج ساله به تیمی می‌رود که ۲۰ سال قبل پدرش عضو آن بود‌ـ INA FASSBENDER / AFP

یکی از معماهای نقل‌و‌انتقال‌های تابستانی فوتبال اروپا خیلی زود حل شد. فابریتزیو رومانو، خبرنگار خبره نقل‌و‌انتقال‌ها، دوشنبه شب عکسی از ارلینگ هالند با پیراهن منچسترسیتی منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «هالند تست پزشکی در سیتی را پشت سر گذاشت و به دورتموند بازگشت. انتقال این هفته نهایی خواهد شد.»

پیش‌بینی مقصد مهاجم ۲۱ ساله دورتموند یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌ها در ماه‌های گذشته بود و سرانجام، غول نروژی با قراردادی پنج ساله به تیمی می‌رود که ۲۰ سال قبل پدرش عضو آن بود. رقم انتقال هالند از دورتموند به سیتی کمتر از بند فسخ ۷۵ میلیون یورویی‌ قراردادش است و دستمزد هفتگی‌اش ۳۵۰ هزار پوند خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گاردین درباره این انتقال نوشت: «گواردیولا مدت‌ها به‌دنبال جانشینی برای سرخیو آگرو، رکورددار گلزنی تاریخ باشگاه بود. او تابستان گذشته هری کین را می‌خواست، ولی دانیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام، با تعیین رقم ۱۵۰ میلیون پوندی راه این انتقال را بست. گواردیولا بعد از آن خواهان هالند شد. او این مهاجم نروژی را که در ۸۸ بازی با پیراهن دورتموند ۸۵ گل زده است تحسین می‌کند، ولی می‌خواست مطمئن شود که او برای بازی شناور سیتی مناسب است. هدف اول هالند رئال مادرید بود، ولی وقتی تیم اسپانیایی امباپه را انتخاب کرد، انتقالش به سیتی تسهیل شد.»

معمولا چنین انتقال بزرگی در فوتبال اروپا مسیر نقل‌و‌انتقال‌های بعدی را هموار می‌کند و انتظار می‌رود که پیوستن هالند به سیتی هم اثر دومینویی داشته باشد. بایرن مونیخ که می‌خواست هالند را جانشین لواندوفسکی کند، حالا به فکر جذب سادیو مانه، مهاجم لیورپول، افتاده است.

خبرگزاری اسکای در این‌باره نوشت: «هنوز دو باشگاه مذاکره رسمی نداشته‌اند، ولی صالی‌ حمیدزیچ، مدیر ورزشی بایرن، با مدیر برنامه این مهاجم ۳۰ ساله ملاقات کرده است. مهاجم سنگالی تا سال ۲۰۲۳ با لیورپول قرارداد دارد، ولی مذاکرات برای تمدید قرارداد به مشکل خورده و مانه از اینکه اولویت باشگاه تمدید قرارداد محمد صلاح است، خشنود نیست.»

انتقال هالند به سیتی می‌تواند به جدایی گابریل ژسوس از این تیم هم شتاب بیشتری بدهد. گواردیولا در فصل جاری معمولا با سیستم ۹ کاذب بازی کرده و بازیکنانی مثل دبروین، فودن، استرلینگ یا برناردو سیلوا گاهی برای این پست به مهاجم برزیلی ترجیح داده شده‌اند. ژسوس مورد توجه آرسنال است که بعد از رفتن اوبامیانگ، به یک مهاجم تراز اول نیاز دارد.

سان درباره این انتقال احتمالی نوشت: «منچسترسیتی برای اینکه مانع جدایی مهاجم برزیلی به‌عنوان بازیکن آزاد در سال ۲۰۲۳ شود، احتمالا با جدایی او موافقت خواهد کرد. از طرف دیگر، با انتقال هالند از دورتموند، زمان بازی ژسوس کمتر خواهد شد. گفته می‌شود که انتقال ژسوس به آرسنال تقریبا نهایی است و فقط توافق بر سر رقم دستمزدش باقی مانده است. آرتتا سابقه دستیاری گواردیولا در سیتی را دارد و ژسوس در صورت انتقال به آرسنال، برای دومین بار با این مربی اسپانیایی همکاری خواهد کرد.»

بیشتر از فوتبال