کنگره آمریکا درباره صدور ویزا برای پرویز پرستویی تحقیق می‌کند

وزارت خارجه باید توضیح دهد آیا محتوای شبکه‌‌های اجتماعی متقاضیان ویزای آمریکا را بررسی می‌کند

پرویز پرستویی (اولین نفر سمت راست) در راهپیمایی اربعین-صراط نیوز

کنگره آمریکا درباره تصمیم دولت بایدن برای صدور ویزا برای پرویز پرستویی، بازیگر ایرانی تحقیق می‌کند. به گزارش واشینگتن فری بیکن، جیم بیکر از اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از دولت بایدن خواسته است توضیح دهد چرا برای پرستوی که مرتبط با سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس است،ویزا صادر کرده است.

در نسخه‌‌ای از این نامه که به دست واشینگتن فری بیکن رسیده است، آمده است که پرستویی با سپاه پاسداران که در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار دارد، در ارتباط است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرویز پرستویی اخیرا برای شرکت در مراسم نمایش فیلم به لس‌آنجلس سفر کرده بود. کد پینک Code Pink که یک گروه چپ افراطی ضد اسراییلی است، برگزاری این مراسم را بر عهده داشت.

پرستویی از جمله چهره‌های مشهوری بود که نامه محکومیت کشتن قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا را امضا کرده بود وسلیمانی را «شهید» توصیف کرد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است، پرستویی در حالی به آمریکا سفر کرده است که سپاه تهدید ترور مقامات آمریکایی را به‌طور جدی مطرح کرده است. از سوی دیگر زمزمه‌هایی درباره احتمال حذف نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا مطرح می‌شود.

در این نامه پرویز پرستویی چهره‌ای معرفی شده که در شماری از فیلم‌های حامی سپاه و رژیم ایفای نقش کرده است و هیچگاه از اشاره به روابط خود با سپاه شرمگین نبوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید طبق قوانین ایالات‌متحده سوابق صدور ویزا محرمانه است و نمی‌توان درباره جزییات آن به طور علنی صحبت کرد.

با این حال در این نامه از وزارت امور خارجه خواسته شده است تا ۲۰ می درباره روندی که به صدور ویزا برای پرستویی منجر شده است، توضیح دهد. این توضیحات شامل نام یا نام‌هایی است که در روند پذیرش درخواست ویزا دخالت داشته‌اند. این نامه همچنین این پرسش را مطرح کرده است که آیا وزارت امور خارجه آمریکا محتوای شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ویزا را برای برآورد احتمال ارتباط آنها با سپاه پاسداران ارزیابی می‌کند یا خیر.