شکایت از «اپل» به دلیل «هم‌جنس‌گرا» شدن

شاکی: «الان دوست‌پسر دارم و نمی‌دانم چطور این را برای پدر ومادرم توضیح بدهم!»

Grindr

براساس اخباری که منتشر شده است، مردی اهل روسیه از شرکت اپل شکایت کرده است و ادعا می‌کند که یکی از برنامک‌های آیفون، باعث شده است که او «هم‌جنس‌گرا» شود.

این شخص که فقط با عنوان د. رازومیلوف از وی نام برده‌اند، بابت جبران لطمه‌ اخلاقی‌ای که به وی وارد آمده است، یک میلیون روبل (۱۲۶۰۰ پوند) خسارت درخواست کرده است، و می‌گوید، «ترغیب شده است» تا دوست‌پسری برای خود پیدا کند که هنوز هم با وی رابطه دارد.

این مرد می‌گوید، بعد از آن که رمز ارزی به نام «گی‌کوین» (سکه‌ هم‌جنس‌گرایان) را از یک برنامک دریافت کرد، احساس کرد باید هم‌جنس‌گرایی را تجربه کند، و ادعا می‌کند که همراه پول، پیامی هم دریافت کرد که در آن آمده بود «تا امتحان نکرده‌ای، قضاوت نکن».

شاکی در شکایت‌نامه‌اش نوشته است: «در واقع با خودم فکر کردم چطور بدون امتحان کردن چیزی می‌توانم در مورد آن قضاوت کنم؟ برای همین تصمیم گرفتم رابطه‌ هم‌جنس‌گرایی را امتحان کنم».

«الان دوست‌پسر دارم و نمی‌دانم چطور این را برای پدر و مادرم توضیح بدهم... زندگی‌ام خراب شده است و هرگز دوباره به حالت عادی برنمی‌گردد».

«اپل با تأثیرگذاری روانی مرا به سوی هم‌جنس‌گرایی برد. این تغییرات به من آسیب اخلاقی و روانی زد».

به گزارش خبرگزاری ای‌اف‌پی، این شکایت در ۲۰ سپتامبر در مسکو طرح شده است و دادگاه قرار است در ۱۷ اکتبر به آن رسیدگی کند.

قاضی ساپیژات گوسینوا در پاسخ به این پرسش که آیا طرح چنین شکایتی صحت دارد، تأکید کرد که آن شکایت صحت دارد و موکل وی «هراسان» است و «اذیت» شده است.

با آن که تبادل رمزارز ادعایی از طریق برنامه‌ طرف ثالث  نامعلومی انجام گرفته است، این قاضی گفت، غول عرصه‌ فناوری ایالات متحده بابت «برنامه‌هایش مسئولیت دارد».

نمایندگان اپل در روسیه به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخی نداده‌اند.

هم‌جنس‌گراهراسی در روسیه به طرز گسترده‌ای وجود دارد و نقض حقوق و حمله به دگرباشان جنسی، رایج است.

مسکو در سال ۲۰۱۳ قانونی علیه به اصطلاح تبلیغات هم‌جنس‌گرایی تصویب کرد که در آن «ترویج سبک‌های زندگی غیرسنتی برای افراد نابالغ» ممنوع شده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی