لیدز در آستانه فاجعه بزرگ

در صورت سقوط این تیم از لیگ برتر، ستارگان آن می‌توانند با قیمت پایین از تیم جدا شوند

در صورتی که لیدز به «چمپیون‌شیپ» سقوط کند، ممکن است به این زودی نتواند دوباره رنگ لیگ برتر را ببیند - Oli SCARFF / AFP

دوران ۱۶ ساله غیبت لیدز یونایتد از لیگ برتر در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و مارسلو بی‌یلسا، مربی مشهور آرژانتینی، موفق شد این تیم را به سطح اول فوتبال انگلستان بازگرداند. در فصل اول، همه‌چیز خوب پیش رفت و لیدز توانست به رتبه نهم برسد، ولی در فصل جاری، بی‌یلسا نتوانست نتایج خوبی بگیرد و در نهایت باشگاه مجبور شد او را برکنار کند. این تیم اگرچه با جس مارچ آمریکایی موفق شد نتایج بهتری بگیرد، همچنان در فاصله چهار هفته به پایان فصل، در رده هفدهم قرار دارد و  با خطر سقوط به دسته پایین‌تر مواجه است.

با سقوط قطعی نوریچ و سقوط احتمالی واتفورد (۲۲ امتیاز)، سومین تیم سقوط‌کننده یکی از تیم‌های برنلی (۳۴ امتیاز)، لیدز (۳۴ امتیاز) یا اورتون (۳۲ امتیاز) خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گری نویل، مدافع سابق منچستریونایتد، در پادکست خود درباره احتمال سقوط لیدز گفت: «در تمام فصل بر این باور بودم که لیدز به دلیل بی‌ملاحظگی در دفاع و ضعف روی ضربات ایستگاهی دفاعی، ممکن است سقوط کند. ولی آن‌ها در شکست چهار بر هیچ مقابل منچسترسیتی، در مقایسه با شکست‌های سنگین قبلی این فصل، نمایش نسبتا بهتری داشتند. آن‌ها مقابل یک تیم بزرگ بازی می‌کردند و نمایش آن‌ها شایسته شکست با چهار گل نبود. اورتون مقابل چلسی برد مهمی به دست آورد و حالا فشار روی لیدز است. برنلی هم به‌تازگی نتایج خوبی گرفته است و فرم خوبی دارد.»

در صورتی که لیدز به «چمپیون‌شیپ» سقوط کند، ممکن است به این زودی نتواند دوباره رنگ لیگ برتر را ببیند. دیلی میل گزارش داد که تعدادی از ستارگان لیدز از جمله کالوین فیلیپس، رافینیا و پاتریک بمفورد در صورت سقوط این تیم، می‌توانند با ارقام پایین‌تری- در حدود ۳۰ میلیون پوند- جدا شوند. این به دلیل بند فسخی است که آندرئا رادریتزانی، مالک باشگاه، در قرارداد بازیکنانش گنجانده است. همچنین این بازیکنان در صورتی که لیدز سقوط کند و بخواهند در چمپیون‌شیپ بازی کنند، باید به کاهش دستمزد هم تن دهند.

لیدز خوش‌بین است که در صورت سقوط می‌تواند اکثر ترکیب اصلی‌ خود را حفظ کند. همچنین باشگاه بر این باور است که کوین فیلیپس و رافینیا با پیشنهادهای متعددی روبه‌رو می‌شوند و رقم جدایی‌ آن‌ها از رقم فسخ قراردادشان بالاترخواهد بود.

لیدز در چهار بازی باقی‌مانده به ترتیب با آرسنال، چلسی، برایتون و برنتفورد بازی دارد. برنلی باید با استون‌ویلا (دو بار)، تاتنهام و نیوکاسل روبه‌رو شود. اورتون که یک بازی کمتر دارد، با لستر، واتفورد، برنتفورد، کریستال پالاس و آرسنال بازی خواهد کرد.

بیشتر از فوتبال