چالش‌های بزرگ تن‌هاگ در منچستریونایتد

نافرمانی بازیکنان بحرانی عمیق در تیم منچستر یونایتد است

تن‌هاگ، مربی هلندی فوتبال- Kenzo TRIBOUILLARD / AFP

مربی هلندی در صورت نشستن روی نیمکت اولدترافورد کار خیلی سختی برای بازسازی تیم دارد. رسانه‌های انگلیسی خبر دادند که باشگاه منچستریونایتد سرانجام سرمربی فصل آینده‌اش را انتخاب کرد و با اریک تن‌هاگ، سرمربی فعلی آژاکس در این‌ باره به توافق رسیده است. تنها موضوع باقی‌مانده معرفی رسمی این مربی هلندی است.

سایت اسکای اسپورت چالش‌های مهمی را که این مربی فصل آینده در اولدترافورد خواهد داشت، بررسی کرده است.

رونالدو آینده‌ای در منچستریونایتد دارد؟

این یکی از سوال‌های داغی است که مربی هلندی باید به آن پاسخ بدهد. مهاجم پرتغالی در ۳۷ سالگی همچنان بهترین مهاجم نوک منچستریونایتد است. ادینسون کاوانی، مارکوس رشفورد و میسون گرینوود هرکدام به دلایل مختلف در این فصل نتوانستند موفق باشند و رونالدو تنها گزینه مناسب فعلی برای این پست است. ۱۸ گل زده و ۳ پاس گل رونالدو در ۳۲ بازی هم این موضوع را تایید می‌کند.

مارسل فان‌ درکران، خبرنگار هلندی، تاکید می‌کند که یکی از شرط‌های تن‌هاگ «آزادی برای انتخاب بازیکنان» بوده است تا بتواند برای ساختن تیم دلخواهش از بازیکنان جوانتر و باانگیزه‌تر استفاده کند. این می‌تواند به‌ معنی پایان کار رونالدو در منچستریونایتد با وجود یک سال باقی‌مانده از قراردادش باشد، به‌ خصوص اگر تن‌هاگ سبک بازی مشابه منچسترسیتی را انتخاب کند.

دکلان رایس پاسخ معمای خط میانی است؟

ممکن است میان مدیران ارشد منچستریونایتد اختلاف‌هایی بر سر انتخاب سرمربی فصل آینده از میان تن‌هاگ و پوچتینو وجود داشته باشد، ولی همه‌ آن‌ها اتفاق نظر دارند که خط میانی نیاز به تقویت دارد.

خط میانی یونایتد در زمان مربیگری سولشر هم تعادل مناسبی نداشت و رانگنیک، سرمربی موقت، هم نتوانسته این مشکل را حل کند. با جدایی تابستانی پل پوگبا، حداقل یک جای خالی در مرکز خط میانی تیم وجود خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باشگاه از مدت‌ها قبل دکلان رایس را برای این پست در نظر دارد، ولی قیمت هافبک ملی‌پوش وستهام هفته به هفته در حال بالا رفتن است. دیوید مویس، سرمربی وستهم، به‌ تازگی رایس را «بهترین بازیکن انگلیسی فصل جاری» نامید و شنیده می‌شود باشگاه لندنی پیشنهادهای کمتر از ۱۵۰ میلیون پوند را برای ستاره‌اش نمی‌پذیرد.

دنی فان‌دبیک هم که با تن‌هاگ در آژاکس دوران موفقی داشت، پس از انتقال قرضی به اورتون در پایان فصل، به منچستریونایتد برمی‌گردد و مصمم است تا توانایی‌هایش را ثابت کند، ولی انتظار می‌رود که رایس مرکز ثقل خط میانی باشد.

سانچو نقش محوری خواهد داشت؟

تابستان گذشته وقتی منچستریونایتد جیدون سانچو را از دورتموند خرید، هواداران خوش‌بین بودند که این تیم با سانچو و رشفورد دو گوش خطرناک خواهد داشت. هفت ماه بعد از این انتقال، هیچ‌کدام از این دو بازیکن جایی در فهرست ۲۵ نفره ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس نداشتند.

نادیده گرفتن رشفورد قابل انتظار بود، ولی سانچو در دوران رانگنیک به ترکیب اصلی یونایتد رسیده و یکی از معدود نقاط درخشان تیم در هفته‌های اخیر بوده است.

سانچو در زمان بازی در دورتموند دو بار در تیم منتخب فصل بوندس‌لیگا قرار گرفت و تن‌هاگ کارنامه خوبی در رشد دادن بازیکنان جوان دارد، پس بعید نیست که این مهاجم ۲۲ ساله بازیکن محوری تیم تن‌هاگ باشد.

تن‌هاگ چگونه رختکن را کنترل می‌کند؟

بزرگ‌ترین چالش مربی هلندی در اولدترافورد کنترل بازیکنان خودخواه تیم در رختکن است. مسئولیت‌ناپذیری این بازیکنان به قیمت ناکامی مورینیو، سولشر و حالا رانگنیک تمام شده است. سال‌ها است که بازیکنان در یونایتد قدرت بیشتری از سرمربی دارند. این موضوع در عصر تن‌هاگ باید تغییر کند.

در روزهای گذشته، بحث انتخاب استیو مک‌لارن به‌عنوان دستیار تن‌هاگ مطرح شده است، مردی که دستیار فرگوسن بوده و دی‌ان‌ای یونایتد را دارد. همچنین نام رابین فان‌پرسی هم برای حضور در کادر فنی مطرح است. این انتخاب‌ها قرار است به تن‌هاگ برای آشنایی بیشتر با فوتبال انگلیس و بهبود رابطه با رختکن کمک کند. با این حال، به نظر می‌رسد که نافرمانی بازیکنان بحرانی عمیق در یونایتد است.

موضوعی که می‌تواند به تن‌هاگ برای کنترل رختکن کمک کند حمایت کامل هیئت‌مدیره و مالکان باشگاه از او است، موردی که درباره گواردیولا در منچسترسیتی و کلوپ در لیورپول هم دیده شد. اولین قدم برای اثبات این حمایت، اعطای آزادی عمل در بازار نقل‌و‌انتقالات است و او باید بتواند هر بازیکنی را که نمی‌خواهد بفروشد و بازیکنان دلخواهش را بخرد. منچستریونایتد فعلی برای داشتن توان رقابت با منچسترسیتی و لیورپول، نیاز به یک جراحی اساسی دارد.

بیشتر از فوتبال