لیورپول- رئال مادرید؛ تکرار فینال ۲۰۱۸

لیورپول به دنبال انتقام فینال چهار سال پیش است

رئال مادرید و لیورپول در فینال جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۸۱ در پاریس به مصاف هم رفتند و برنده آن روز لیورپول بود - AFP

لیورپول در پایان این ماه در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ در پاریس به مصاف رئال مادرید خواهد رفت که تکرار نمایش سال ۲۰۱۸ و فرصتی برای انتقام از رئال خواهد بود. دو تیم یک بار هم در سال ۱۹۸۱ در فینال به مصاف هم رفتند. در واقع این سومین فینالی است که دو تیم رئال مادرید و لیورپول در جام باشگاه‌های اروپا برگزار می‌کنند.

رئال مادرید چهارشنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۳-۱ از سد منچسترسیتی گذشت تا در مجموع با نتیجه ۶-۵ پیروز شود و فینال را با شاگردان یورگن کلوپ فینال برگزار کند.

ریاض محرز گل اول را به ثمر رساند. گلی که به نظر می‌رسید سرنوشت بازی را رقم زد؛ اما رئال در اواخر نیمه دوم با دو گل رودریگو در کمتر از یک دقیقه بازگشتی اعجاب‌آور داشت. رئال که از این بازگشت باشکوه روحیه گرفته بود، در وقت اضافه باز به گل سید و کریم بنزما از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا شاگردان کارلو آنچلوتی در کنار قرمزها به فینال راه پیدا کنند.

 فینال این فصل جام باشگاه‌های اروپا قرار است در شهر پاریس برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرمزها در چهار سال گذشته سه بار با رئال مادرید دیدار کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها در فینال ۲۰۱۸ در شهر کی‌یف بود. دیداری که اولین فینال کلوپ در جام باشگاه‌های اروپا با این باشگاه بود. آن فینال شکستی بود که کلوپ در آن از رسیدن به جام باز ماند؛ اما حس انتقام در قرمزهای شهر لیورپول بسیار قدرتمند است. به خصوص وقتی شکست یک چهارم نهایی فصل گذشته را نیز در نظر بگیرید. آرزوی محمد صلاح این بود که با این تیم اسپانیایی دیدار کند و البته این آرزو برآورده شد.

این دو تیم یک بار نیز در فینال جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۸۱ در پاریس به مصاف هم رفتند و برنده آن روز لیورپول بود.

حالا قرمزها امیدوارند که همان فینال و خاطرات آن را تکرار کنند.

فینال در روز شنبه، ۲۸ مه، ساعت ۸ بعد از ظهر به وقت محلی برگزار می‌شود. قرمزها روز جمعه ۲۷ می به پاریس سفر خواهند کرد و عصر همان روز در استادیوم فرانس تمرین خواهند کرد.

بیشتر از فوتبال