نبردهای انگلیسی _ اسپانیایی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچسترسیتی در یک بازی خشن اتلتیکو مادرید را کنار زد، کار آسان لیورپول برای صعود مقابل بنفیکا

در دقایق پایانی بازی به خشونت کشیده شد- Reuters/Lee Smith

یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب به پایان رسید و پرده آخر آن، درگیری‌های شدید بازیکنان اتلتیکو مادرید و منچسترسیتی بود که به تونل ورزشگاه واندا متروپولیتانو هم کشیده شد. بازیکنان اتلتیکو تلاش زیادی برای جبران شکست یک بر صفر بازی رفت کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند بازی در دقایق پایانی، به دلیل حساسیت بالا، به خشونت کشیده شد. در این بازی پرماجرا که با تساوی بدون گل به پایان رسید، فلیپه از اتلتیکو مادرید کارت قرمز گرفت.

تنش میان دو تیم بعد از بازی رفت شروع شد، وقتی گواردیولا بازی دفاعی حریف را زیر سوال برد، هرچند سرمربی منچسترسیتی انتقاد از تاکتیک‌های حریف را تکذیب کرد و گفت: «من هیچ حرفی علیه سیمئونه نزدم. او می‌تواند به هر روشی که دوست دارد بازی کند. من هرگز خلاف این نخواهم گفت. تنها چیزی که گفتم این بود که بازی مقابل چنین تیمی دشوار است. آن‌ها بهتر از هر تیم دیگری به این روش تسلط دارند.»

منچسترسیتی در نیمه‌نهایی با رئال مادرید، همشهری اتلتیکو روبه‌رو خواهد شد که با درخشش بن‌زما، مودریچ و کورتوا موفق شد چلسی را حذف کند. گواردیولا گفت: «اتلتیکو در نیمه دوم ما را خیلی تحت فشار قرار داد و فراموش کردیم چطور باید بازی کنیم. اگر در نیمه‌نهایی مثل نیمه دوم این بازی کنیم، هیچ شانسی برای موفقیت نداریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیورپول بر خلاف منچسترسیتی کار سختی برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نداشت. یورگن کلوپ بعد از برد سه بر یک بازی رفت در خانه بنفیکا، ترکیبی از بازیکنان ذخیره‌اش را به زمین فرستاد تا بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آنفیلد با تساوی ۳-۳ به پایان برسد.

کلوپ که موفق شد برای سومین بار با لیورپول به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد، درباره بازی چهارشنبه شب گفت: «بازی طوری که می‌خواستیم پیش نرفت، ولی این اصلا اهمیت ندارد. حتی اگر بهترین بازی فصل را انجام می‌دادیم، احتمال صعود ما به فینال را افزایش نمی‌داد. می‌دانم که مردم درباره گل‌های خورده ما صحبت می‌کنند، ولی اگر بابت صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان خوشحال نباشم یک جای کار می‌لنگد.»

لیورپول هم مثل منچسترسیتی در نیمه‌نهایی با تیمی اسپانیایی روبرو می‌شود. حریف آن‌ها ویارئال است که در مرحله قبل بایرن مونیخ را حذف کرد. سرمربی لیورپول انتظار بازی سختی را مقابل ویارئال دارد و گفت: «در هر دو بازی رفت و برگشت، ویارئال شایسته صعود بود. آن‌ها احتمالا موفق‌ترین مربی جهان در تورنمنت‌های حذفی را در اختیار دارند و او کارش را خوب بلد است. اونای امری پادشاه مسابقات حذفی است. عملکرد او باورنکردنی بوده است.»

البته منچسترسیتی و لیورپول فعلا باید روی بازی مستقیمشان در نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس تمرکز کنند که شنبه در ورزشگاه ومبلی برگزار می‌شود. سیتی احتمالا در این بازی حساس، کوین دی‌بروین و کایل واکر را که مقابل اتلتیکو مصدوم شدند در اختیار نخواهد داشت.

بیشتر از فوتبال