امیرعبداللهیان: بارها اراده‌ خود را برای «توافق خوب» نشان داده‌ایم

ایران تا کنون دو مرتبه حامل پیام وزیر خارجه اوکراین به همتای روس خود بوده است

طی ماه‌های گذشته دستگاه وزارت خارجه ایران سعی کرده آمریکا را مسئول دست نیافتن به «توافق نهایی» معرفی کند - خبرگزاری برنا

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با سایمون کاونی، همتای ایرلندی خود، گفت جمهوری اسلامی بارها در عمل اراده خود را برای دست‌یابی به یک «توافق خوب» نشان داده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در گزارشی به نقل از وزیر خارجه ایران نوشت: «جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر ابتکارات سیاسی خود، اراده لازم برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را در مذاکرات لغو تحریم‌ها، بارها در عمل نشان داده است.»

امیرعبداللهیان همچین با تکرار مواضع رسمی جمهوری اسلامی، در قبال حمله روسیه به اوکراین، مدعی شد که ایران تا کنون دو مرتبه حامل و واسطه پیام وزیر خارجه اوکراین به همتای روس خود بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته خبرگزاری‌های داخلی ایران، وزیر خارجه ایرلند نیز در صحبتش با امیرعبداللهیان گفت کشورش برای کاهش تنش‌ها و رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

چند ماهی است که گفت‌وگوهای موسوم به «احیای برجام» در وین متوقف شده است و طرفین یکدیگر را به زیادی‌خواهی و طرح موضوع‌های خارج از موافقت‌نامه «برجام» متهم می‌کنند.

طی ماه‌های گذشته دستگاه وزارت خارجه ایران سعی کرده ایالات متحده را مسئول دست نیافتن به «توافق نهایی» معرفی کند.

خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده از خواسته‌های اصلی ایران است.

در برابر، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند اگر ایران خواهان پیشبرد مسائلی خارج از موافق‌نامه «برجام» است؛ باید به دغدعه‌های «خارج از برجام» آمریکا پاسخ دهد.

«برنامه موشکی ایران» و «نقش ایران در منطقه» از موضوع‌های اساسی است که مقام‌های آمریکایی بر روی آن تاکید دارند.