پاپ فرانسیس از مردم خواست با مادر همسر خود مهربان باشند

پاپ به مادرشوهرها هم گفت: «مراقب حرف‌ زدنتان باشید!»

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان - Alberto PIZZOLI / AFP

پاپ فرانسیس از زوج‌ها خواست با مادر همسرشان مهربان‌تر باشند و گفت که آن‌ها اغلب قربانی «کلیشه‌هایی»‌اند که آنان را شخصیتی منفی نشان می‌دهد.

او روز چهارشنبه، در دیدار هفتگی با مخاطبان عمومی خود در میدان سنت پیتر واتیکان، درباره روابط بین نسلی موعظه‌ کرد. پاپ ۸۵ ساله گفت: «نمی‌گویم که [مادر همسر] به چشم ما ابلیس است، اما همیشه به شکل ناشایستی معرفی می‌شود. مادر همسر، مادر شوهر و مادر زن شما است.»  

او خطاب به عروس‌ها توصیه کرد که به مادران شریک زندگی خود احترام بگذارند و تاکید کرد که آن‌ها «همسرتان را به دنیا آورده‌اند».

و ادامه داد: «دست‌کم خوشحالشان کنید.»

پاپ گفت: «ما به خودمان می‌گوییم هرچه مادرهمسرمان دورتر، بهتر. اما نه- او یک مادر است، بزرگ‌تر است. یکی از زیباترین چیزها برای زن نوه است. بچه‌هایش که بچه‌دار می‌شوند، زندگی دوباره به او برمی‌گردد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، رهبر کاتولیک‌های جهان مادرشوهرها و مادرزن‌ها را نیز نصیحت کرد و گفت: «با شما هستم؛ مراقب حرف زدنتان باشید.»

پاپ قبلا هم به این موضوع اشاره کرده بود. او در سال ۲۰۱۵، وقتی که گفت «خانواده‌ها دعوا می‌کنند، گاهی بشقاب‌ها به پرواز درمی‌آیند و بچه‌ها سردرد می‌آورند، به مادرشوهرها/مادرزن‌ها اشاره‌ای نمی‌کنم» هزاران نفر از مردم ایالات متحده آمریکا را به خنده انداخت.

یک روز قبل از سخنرانی روز چهارشنبه، درد زانوی او عود کرد و مجبور شد تمام فعالیت‌هایش را لغو کند. درد مدام زانوی راست در ماه‌های اخیر فعالیت پاپ را محدود کرده است و درد سیاتیک هم دارد.

او در پایان سخنان خود، خطاب به جمعیت گفت:«عذرخواهی می‌کنم که نشسته به شما درود می‌گویم. ظاهرا معالجه این زانو تا ابد ادامه دارد و من نمی‌توانم زیاد بایستم.»

او در این سخنرانی، همچنین از مردم خواست برای پایان جنگ در اوکراین که آن را از زمان حمله روسیه در ۲۴ فوریه محکوم کرده است، دعا کنند.

او گفت: «باشد که سلاح‌ها خاموش شوند تا کسانی که قدرت توقف جنگ را دارند، فریاد صلح را که از کل بشریت برمی‌آید، بشنوند.»  

© The Independent

بیشتر از جهان