جمجمه‌‌های قربانیان سال‌های ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ میلادی در مکزیک کشف شد

فاتحان اسپانیایی گزارش کردند در دهه ۱۵۲۰، چنین چینش‌ جمجمه‌ای را دیده‌اند

به نظر می‌رسد جمجمه‌های پیدا شده به جنایتی وحشیانه مربوط‌ند - thehistoryblog

به گفته مقام‌ها، صدها جمجمه‌ای که  یک دهه پیش در ایالت چیاپاس جنوبی در مکزیک کشف شدند، در واقع [متعلق به] قربانیانی‌اند که هزار سال پیش کشته شدند.

مقام‌ها روز چهارشنبه گفتند جمجمه‌هایی که در غاری نه چندان دور از مرز مکزیک با گواتمالا پیدا شدند و در سال ۲۰۱۲ از زیر خاک درآمدند و به نظر می‌رسید به جنایتی وحشیانه مربوط‌ند، در واقع به فرهنگ پیش از آزتک تعلق دارند.

موسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ مکزیک «آی‌ان‌ای‌اچ» (INAH) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جمجمه‌ها ممکن است مربوط به سال‌های ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ میلاد‌ی‌ باشند و این افراد بخشی از مراسم قربانی‌اند که بریدن سر افراد هم جزو آن بوده است

کارشناسان می‌گویند با اینکه جمجمه‌های پیداشده در غار طبق سنت رایج آزتک‌ها و دیگر فرهنگ‌ها به ریسمان کشیده نشده بودند- با سوراخ‌هایی که در دو طرف سرشان وجود دارد- ممکن است به جای رد کردن ریسمان آن‌ها را روی تیرک گذاشته باشند.

فاتحان اسپانیایی هم که در دهه ۱۵۰۰ وارد آمریکا شدند، چنین چینشی را گزارش کرده‌اند و بر اساس شواهد، حتی جمجمه‌های خودشان هم روی آن‌ها بوده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبر روز چهارشنبه پس از ۱۰ سال آزمایش و تحلیل باستان‌شناسان در مکزیکوسیتی و مرکز ایالت چیاپاس اعلام شد و جمجمه‌های به‌دست‌آمده به پلیس محلی تحویل داده شد.

چیاپاس که ایالتی در جنوب است، به جنایات وحشیانه و قاچاق مهاجران در طول مرز این ایالت شهرت دارد و مقام‌ها را به اقدام‌هایی در مورد جنایات وا داشته است.

کپه‌های به دست آمده [از جمجمه‌ها] ابتدا در شهر مرزی فرانترا کومالاپا در ایالت چیاپاس جنوبی به پلیس تحویل داده شد و سرانجام به توکسلا گوتیرس ایالت چیاپاس منتقل شد؛ جایی که حتی محققان نمی‌توانستند دریابند چه کسی پشت این به اصطلاح جنایت قرار دارد.

بر اساس اعلام مرکز ایالت چیاپاس، موسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ مکزیک گفت: «محققان با این باور که دارند به یک صحنه جنایت نگاه می‌کنند، استخوان‌ها را جمع کردند و در توکسلا گوتیرس بررسی آن‌ها را شروع کردند.»

بیشتر جمجمه‌ها متعلق به زنان بودند و هیچ‌کدام دندان نداشتند.

خاویر مونتز دو پاز، یکی از باستان‌شناسان، گفت: «وقتی مردم چیزی پیدا می‌کنند که ممکن است زمینه باستان‌شناسانه داشته باشد، نباید آن را لمس کنند و به مقام‌های محلی یا مستقیما به موسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ مکزیک اطلاع می‌دهند.»

گزارش‌های بیشتر را آسوشیتدپرس ارائه خواهد کرد

© The Independent

بیشتر از جهان